۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۲ هزار کارگر اردبیلی از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۲ هزار کارگر اردبیلی از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شدند

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: بازنشستگی پیش از موعد دو هزار و ۲۵۰ نفر در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور و بهرمندی بیش از دو هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری بخشی از خدمات این اداره کل به قشر کارگر بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح سه شنبه در گفتگوی رادیویی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از حقوق قشر کارگر است، گفت: کارگران از اصلی ترین سرمایه های کشور به عنوان قشر ارزش آفرین در عرصه تولید و اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد و کسب و کارهای کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است گفت: از اهداف ویژه‌ای که در سال جاری دنبال خواهد شد تثبیت اشتغال نیروی کار موجود و فعلی استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل عنوان کرد: نیروی کار و کارفرما جدا از هم نیستند و تولید با تلفیق و نقش‌آفرینی این دو مولفه در کنار هم معنی پیدا می‌کند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در کنار این راستا به عنوان ضلع سوم  مثلت نقش تسهیلگری و کمک به حل و فصل مشکلات و اختلافات این قشر را به عهده دارد.

رحیمی تشریح کرد: نظارت بر رعایت قانون کار، بررسی بیش از هشت هزار پرونده در مراجع حل اختلاف و صدور آرا مقتضی با رعایت اصل کامل بی‌طرفی، بازنشستگی پیش از موعد دو هزار و ۲۵۰ نفر در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور و بهرمندی بیش از دو هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری بخشی از خدمات این اداره کل به قشر کارگر استان است.

وی گفت: ارتقای سطح مهارتی کارگران از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ارایه خدمات پزشکی و بیمارستانی از طریق مراکز درمانی تامین اجتمالی از دیگر خدمات دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به این قشر جامعه است.

کد خبر: ۱۶٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha