۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
نجات ایران از اقتصاد تک بعدی نفت با گردشگری سلامت| مجلس به دنبال تسهیل قوانین توریسم درمانی
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

نجات ایران از اقتصاد تک بعدی نفت با گردشگری سلامت| مجلس به دنبال تسهیل قوانین توریسم درمانی

محسنی بندپی، نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: بنای اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و خیریه ها گذاشته شده که متاسفانه طی چندین سال گذشته تمام تمرکز بر بخش دولتی بوده است.

بازار؛ گروه صنعت: محمد علی محسنی بندپی، نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان های خصوصی گفت: درود به روح مطهر شهیدان به ویژه شهدای عملیات مرصاد که اقتدار، افتخار و امنیت امروز ما وابسته جدی به ایثارگری ها و جانفشانی های این عزیزان است.

وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که واژه بخش خصوصی را در این همایش پر رنگ تر از دیگر جاها می شنوم، یکی از اشتباهات دولت ها این بوده است که سعی کرده اند تمام خدمات را دولتی کنند. بنابراین این دولتی کردن خدمات با توجه به محدودیت اعتبارات بخش دولتی باعث شده که نه توسعه به معنای واقعی شکل بگیرد و نه رضایت مندی در مردم ایجاد شود؛ چرا که وظایف همه نظام های حاکمیتی دنیا فراهم کردن رفاه بیشتر برای مردم آن کشورها است.

محسنی بند پی ادامه داد: ما در اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و خیریه ها و تعاونی ها گذاشته شده است که متاسفانه طی چندین سال گذشته تمام تمرکز ما بر بخش دولتی بوده است؛ بخش دولتی هم وابسته به اقتصاد نفت بود. امروز شاید یکی از علت هایی که دولت های ما مصمم به پرداخت جنبه های مختلف گردشگری شدند به خاطر این است که شاید در درآمدهای دولتی شان دچار مشکل شده اند.

وی افزود: اما از این تهدید می توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد و اگر خوب بنگریم ظرفیت های بسیار خوبی در ایران اسلامی و در کشورهای همسایه و کشورهای مختلف وجود دارد که می تواند ما را از اقتصاد تک محصولی نجات دهد. یکی از این بخش ها، بخش گردشگری است.

ردپای گردشگری به طور اعم و گردشگری سلامت به طور اخص در اسناد بالادستی ما مثل قانون اساسی، نقشه توسعه کشور و قوانین توسعه اجتماعی اقتصادی فرهنگی ۵ ساله های مختلف بسیار ضعیف است

مجلس حامی بخش خصوصی
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش گردشگری سلامت همیشه مورد استقبال همه کشورها بوده است و ایران اسلامی ما نیز سبقه بسیار درخشانی بخش سلامت و هلث توریسم دارد و وجود این سابقه غنی در ایران و همچنین بخش های خصوصی بسیار فعال ما طی سال های گذشته خود مصداقی بر ادعای اینجانب است.

وی اضافه کرد: امروز به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که یکی از کمیسیون های تخصصی و صاحب نفوذ مجلس شورای اسلامی است و هم به عنوان نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با افتخار خدمت شما برسم و بگویم که مجلس شورای اسلامی تمام قد در خدمت شما است. اینکه امروز آقای شالبافیان گفتند شما در کشورهای دیگر برای برگزاری نمایشگاه هزینه کنید و به بروشورهایتان را به زبان های مختلف ترجمه کنید می تواند به عنوان بخشب از مالیات های شما در نظر گرفته شود مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده است.

محسنی بند پی ادامه داد: در جلسات مختلف در خدمت وزیر بهداشت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عرض کرده ام که کمیته ای را منحصرا برای تقویت قوانین بخش گردشگری در یک مقیاس کلی و بخش گردشگری سلامت تشکیل دهند و معضلات شان را یک دو سه به مجلس منعکس کنند.

وی اظهار داشت: الان در شرف تدوین قانون برنامه هفتم هستیم و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی عرض می کنم که ردپای گردشگری به طور اعم و گردشگری سلامت به طور اخص در اسناد بالادستی ما مثل قانون اساسی، مثل نقشه توسعه کشور، مثل قوانین توسعه اجتماعی اقتصادی فرهنگی ۵ ساله های مختلف بسیار ضعیف است.

اگر ما تیم توسعه کشور را به یک گروه فوتبال تشبیه کنیم و اگر تک تک بازیکنان این زمین ستاره های جهانی باشند و یا ستاره های بین المللی باشند اما یاد نگیرند که به یکدیگر پاس دهند به طور قطع موفق به گشودن دروازه حریف نخواهند شد

موانع را به اطلاع مجلس برسانید
محسنی بند پی بیان کرد: امروز می بینید که یک فردی از جامعه بهداشت و درمان علاقمند به توسعه اقتصاد در عرصه های مختلف و مهمتر از همه کسی که الان جایگاهی در مجلس شورای اسلامی برای کمک به شما بزرگواران دارد در خدمت شما است، بنابراین

این شما هستید که از آغوش باز مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات خودتان استفاده کنید یا خیر. بنده همیشه استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به دانشجویان هم داخلی و هم خارجی می گویم که وجود استاد برای دانشجو یک فرصت است و اینکه چقدر این دانشجو بتواند از این فرصت استفاده کند کاملا وابسته به خودش است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر همیشه به تمام دانشجویان می گویم که می توانید با بنده تماس بگیرید و می توانید پیامک دهید. دیشب با یکی از سرمایه گذاران ۳۵ دقیقه صحبت کردم و او مدعی است که ۱۵ هزار میلیارد تومان قرار است در بخش توسعه اقتصادی و گردشگری سرمایه گذاری کند. به او هم عرض کردم که هر کجا به گره ای برخوردید می توانیم گره را برطرف کنیم. ما در ایران وزارت خانه های گردشگری، بهداشت و غیره خیلی خوب عمل می کنند اما آن چیزی که به طور جدی در آن ها نقص دارند هماهنگی بین این دستگاه ها است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر ما تیم توسعه کشور را به یک گروه فوتبال تشبیه کنیم و اگر تک تک بازیکنان این زمین ستاره های جهانی باشند و یا ستاره های بین المللی باشند اما یاد نگیرند که به یکدیگر پاس دهند به طور قطع موفق به گشودن دروازه حریف نخواهند شد.

باید یاد بگیریم کار گروهی کنیم و به همدیگر پاس دهیم تا بتوانیم به رفاه بیشتر مردم که هدف تمام نظام های حاکمیتی دنیا است دست بیابیم

یاد بگیریم گروهی کار کنیم
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش خصوصی ظرفیتی بسیار بزرگ است که قوانین ما برای حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف اقتصادی خیلی مترقی نیست. بنده با کمال افتخار در خدمتتون هستم که بتوانیم از ظرفیت‌ های مجلس شورای اسلامی به عنوان عالی ترین نهاد قانون گذاری کشور استفاده کنید تا موانع سر راه خودتان را بردارید. این شما هستید که می ‌توانید بفرمایید در داخل و خارج، در وزارت خانه، در محیط زیست، منابع طبیعی و غیره که مشکل دارید؛ مجلس این توان را دارد که همه را کنار هم جمع کند و آن جا مشکل شما را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بحث دارویار در مجلس مطرح است اضافه کرد: تجمیع بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، معاونت بهداشت و غیره تنها از قدرت عالی ترین نهاد قانون گذاری کشور است.

محسنی بند پی ادامه داد: دیروز میزبان نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران بودم و به او گفتم که در کشور شما ۷ میلیون زائر داریم و شما در کشور ما ۳ میلیون زائر دارید و فقط این زائران می آیند و زیارت می کنند و می روند آیا هیچ فضایی وجود ندارد از بستر های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و جاذبه‌ های طبیعی کشور عراق ۷ میلیون مسافر ما بازدید کنند و در ایران ۳ میلیون مسافر شما؟ او هم کاملا موافق بود که این اتفاق باید بیفتد. باید یاد بگیریم کار گروهی کنیم و به همدیگر پاس دهیم بتوانیم به رفاه بیشتر مردم که هدف تمام نظام های حاکمیتی دنیا است دست بیابیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش و نمایشگاه بیمارستان های خصوصی تاکید کرد: همیشه من می گویم که بزرگترین یا بهترین یا طولانی ترین مسافت ها از اولین قدم ها شروع می شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha