۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد
وزیر جهادکشاورزی:

دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد

همدان - ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی گفت: در نتیجه مذاکرات صورت گرفته طی دوماه گذشته با کشور چین برای نخستین بار دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد. 

سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اعلام کرد: سند اول پروتکل الزامات بهداشتی نباتی برای صادرات مرکبات تازه ایران به چین که با امضای این سند برای اولین بار دسترسی ایران به بازار ۶۰۰ میلیون دلاری مرکبات چین فراهم شد.

وی افزود: سند دوم پروتکل الزامات بهداشتی صادرات عسل جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خلق چین که با امضای این تفاهم نامه، تولید کنندگان با کیفیت عسل ایران، محصولات خود را به چین صادر می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این سند ما حصل همکاری مطلوب وزارت جهاد کشاورزی و وزادت امور خارجه ایران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات مستقیم محصولات کشاورزی ایران به چین ۵۰۰ میلیون دلار است که ور مقایسه با سال های گذشته از رشد چند برابری برخوردار بوده است.

ساداتی نژاد بابیان اینکه پس از ۱۶ سال مجوز صادرات سیب به پاکستان انجام شد، اضافه کرد: پس از ۶ سال صادرات طیور به کشور عراق فراهم شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: صادرات با کیفیت محصولات کشاورزی ایران و همچنین کشمش ملایر که دارای کیفیت بالا بوده و نام جهانی دارد.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha