۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
آمادگی اوقاف گلستان برای تأمین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن| راه و شهرسازی همکاری نمی کند
در گفتگو با بازار بیان شد؛

آمادگی اوقاف گلستان برای تأمین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن| راه و شهرسازی همکاری نمی کند

گرگان- سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از آمادگی این نهاد برای در اختیار گذاشتن زمین های موقوفه برای طرح ملی مسکن خبرداد و گفت: علی رغم این آمادگی اما راه و شهرسازی با ما همکاری ندارد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن اوقاف ورود خوبی داشته و از چندین سال قبل حتی در دولت گذشته با طرح اقدام ملی مسکن پیشنهاداتی را مطرح کردیم اما متاسفانه از آن استقبال نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: استان های شمالی از جمله گلستان در تامین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن دچار چالش بوده که می‌توانند از ظرفیت موقوفات برای این منظور استفاده کنند و این مسئله را هم در شورای مسکن استان مطرح کرده‌ایم.

وی بیان کرد: متاسفانه بسته پیشنهادی از سوی راه و شهرسازی برای استفاده از این ظرفیت ارائه نشده و آنها همکاری جدی با ما ندارند.

سلیمانی فرد با بیان این که هرگونه همکاری نیازمند تسهیل گری است، ادامه داد: دو هکتار موقوفه آنه محمدزاده در مینودشت، دو هکتار در گنبدکاووس، ۱۸ هکتار موقوفه در مجاور ضریح امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد و غیره فرصتی برای ساخت مسکن طرح ملی مسکن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: البته با بنیاد مسکن در روستاها توافقات خوبی انجام شده و در اراضی مجاور روستاها که به بافت الحاق می شوند تفاهم‌نامه‌های خوبی بسته شده است اما راه و شهرسازی در این زمینه بسته ای به ما پیشنهاد نداده و مردم از ساخت خانه محروم مانده اند.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha