۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
 داخلی‌سازی بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی در سال ۹۸
معاون امور حقوقی وزارت صمت مطرح کرد

داخلی‌سازی بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی در سال ۹۸

فتح الهی، معاون امور حقوقی مجلس و استانهای وزارت صمت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به ضرورت موجود، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یکی از مهمترین محورهای فعالیت وزارت صمت در سال ۹۹، در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، افشار فتح الهی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب همین رویکرد، برنامه نهضت ساخت داخل با اولویت داخلی سازی بیش از ۱۰ میلیارد دلار انواع کالاهای وارداتی که عموما مصرفی نیز هستند را در یک بازه زمانی ۳ ساله مدنظر قرار داده که در همین راستا موفق شدیم در سال ۹۸، بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی را داخلی‌سازی کنیم.

وی اضافه کرد: از همه جوانان خوش فکر و خلاق ایرانی برای مشارکت در برنامه داخلی سازی نیازهای صنعتی و فناورانه دعوت می‌کنیم و با توجه به توفیقات به دست آمده در قالب این برنامه در طول سال گذشته، امسال نیز برای تحقق اهداف جهش تولید با تمام قوا از آنها حمایت می کنیم.

فتح الهی تصریح کرد: هر کالای وارداتی که مشابه آن در داخل کشور تولید شود مشمول ممنوعیت و محدودیت واردات خواهد شد؛ همچنان که سال ۹۸ واردات بیش از یک هزار ۵۴۰ قلم ردیف کالایی ممنوع شد و امسال نیز متناسب با تولیدات بومی، روند ممنوعیت و محدودیت ها تداوم خواهد داشت.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت گفت: طبق هدفگذاری انجام شده، این برنامه در سایه همت تولیدکنندگان و همراهی مردم عزیز کشورمان با جدیت تمام دنبال می شود و درصددیم در سال ۹۹ نیز، ظرفیت داخلی سازی بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر را فرآهم آوریم که به تبع آن کاهش واردات و کاهش ارزبری نیز محقق می شود.

فتح الهی افزود: برنامه ساخت داخل و مدیریت واردات، تاثیر فراوانی در ایجاد و تثبیت اشتغال جوانان، ایجاد ارزش افزوده و همچنین مانعی در برابر خروج ارز از کشور دارد.

وی ادامه داد: مهمترین بازخورد برنامه ساخت داخل، خروج رقیب خارجی از بازار داخلی کشور ما است که در عمل می تواند در کنار سایر ابزارهای حمایتی، به یک شاخص تعیین کننده در تحرک و فعالیت بیشتر صنایع کشورمان تبدیل شود.

فتح الهی گفت: وزارت صمت بر این عهد خود استوار است که هر کالایی به میزان کافی در کشور تولید شود، جلوی واردات آن گرفته می شود؛ این فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ما است تا در بازار داخل و حتی در عرصه صادرات توانمندی های خود را عرضه کنند، البته این رویکرد تولید ملی را اقتصادی تر و انگیزه سرمایه گذاری در بخش تولید را نیز تقویت می نماید.

وی تاکید کرد: یکی از الزامات اصلی جهش تولید، مدیریت واردات و افزایش تولیدات صادرات محور است و ما باید تلاش خود را معطوف به این موضوع کنیم تا تهدیدات ناشی از تحریم ها را به فرصت های جدید تولیدی و صادراتی تبدیل کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: ممنوعیت واردات ۱۵۴۰ ردیف کالایی در طول یک سال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کاملاً بی سابقه بوده و این در سایه توجه به تولید داخل شکل گرفته است.

کد خبر: ۱۶٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha