۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
فاز دریایی رسوب برداری خلیج گرگان پس از ایجاد دایک| لایروبی آشوراده طی یک سال آینده به اتمام می رسد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

فاز دریایی رسوب برداری خلیج گرگان پس از ایجاد دایک| لایروبی آشوراده طی یک سال آینده به اتمام می رسد

گرگان- علی نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به فعالیت ۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در عملیات لایروبی کانال آشوراده، گفت: طی یکسال آینده فاز اول پروژه به اتمام می رسد.

مجید علی‌ نازی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات در منطقه برای پاکسازی و لایروبی خلیج گرگان حضور دارد و پس از ایجاد مناطقی برای تخلیه رسوبات به سراغ فاز دریایی خلیج می رویم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بزودی سه دستگاه لایروب به منطقه وارد شده و چند ماه دیگر یک لایروب بزرگ از جنوب کشور به خلیج گرگان منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: بر مبنای تاکید رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور، ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی این سازمان در نظر گرفته شده که در فاز اول حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و طی یک سال آینده فاز اول پروژه، تحت عنوان لایروبی کانال آشوراده به اتمام می رسد تا در سال ۱۴۰۲ لایروبی کانال پایان یابد.

علی‌نازی با بیان اینکه طی سه سال آینده باقی مانده اعتبارات در نظر گرفته شده به سازمان بنادر تزریق می شود تا پروژه احیای خلیج گرگان با قدرت کار خود را پیش ببرد، گفت: براساس برنامه ریزی و تلاش های انجام شده تا سال آینده این پروژه ملی، تحویل ملت ایران خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha