۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
اهتمام نهادهای مسئول در بالابردن کیفیت ساختمان ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

اهتمام نهادهای مسئول در بالابردن کیفیت ساختمان ها

نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نظارت مهندسی بر ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت ساختمان ها دارد و کارفرمایان باید با اعتماد به افراد دارای صلاحیت، در ارتقای کیفیت پروژه های خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان‌ گفت: حضور مجریان ذی صلاح در کنار مهندسان ناظر، جهت برقراری ارتباط فنی و در ارتقای کیفیت ساختمان بسیار موثر است.

نجار در ادامه به بندهای(الف) و (ت) تبصره۲ـ ماده۸ قانون جدید مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: اضافه شدن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ترکیب اعضای شوراهای عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای عالی بیمه از جمله گام های اساسی قانونگزار برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در کشور است.

وی استفاده از مجریان دارای صلاحیت را یک سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان عنوان کرد وافزود: این مسئله کیفیت و امنیت لازم در ساختمان‌ها را تامین می کند.

نجار در ادامه با اشاره به رعایت استانداردهای ساخت و ساز در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه گفت: بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز با بکارگیری افراد متخصص و تربیت نیروی کار ماهر در کلیه سطوح و تقویت نظام مهندسی و تشکل‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجربه‌های موفق حوزه صنعت ساختمان، نیاز اصلی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز است.
نجار اظهار داشت: با عنایت به آسیب پذیری کشور در مواجهه با مخاطرات طبیعی نظیر سیل و زلزله، اتخاذ تدابیر لازم از جمله برخورد قانونی با مقصران و عاملان تشدید خسارات، به ویژه در ساختمانهای مسکونی و دولتی جدید الاحداث ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: برای آنکه ساختمان دارای کیفیت مطلوب باشد، عناصری در آن دخیل است که نظارت بخشی از آن است. این عوامل و عناصر شامل مصالح ساختمانی، تأسیسات و تجهیزاتی که در ساختمان به کار می روند، نیروی انسانی، تکنولوژی ساخت مناسب، استقرار نظام کنترل کیفیت، نظام حقوقی مسئولیت تضمین کیفیت و نهایتا شناخت خریدار در هنگام انتخاب ساختمان است.

نجار درباره دستگاه مسئول کنترل کیفیت ساختمان گفت: وقتی امضایی سرقفلی پیدا کرد و انحصاری شد، همه جا زمینه ساز فساد می شود تا وقتی که عناصر کیفیت اعم از تکنولوژی، نظام کنترل کیفیت، مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و … اصلاح نشود، نمی توانیم به کیفیت در ساخت و ساز دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۶٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha