۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
چه کسی پاسخگوی حذف نان و پنیر از سفره مردم است
نماینده مردم کرج در مجلس:

چه کسی پاسخگوی حذف نان و پنیر از سفره مردم است

عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از وضعیت اقتصادی و افزایش گرانی‌ها گلایه کرد.

به گزارش بازار، مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: یک سال از عمر دولت گذشت لذا باید بررسی شود به کجای مسیر رسیده‌ایم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع باید بررسی شود در کنترل تورم، بهبود معیشت، احداث ۴ میلیون مسکن چه نتایجی به دست آورده‌ایم و با این دست فرمان به کجا می‌خواهیم برسیم.

وی ادامه داد: نتیجه جراحی اقتصادی چه شده است، لذا مدافعین سرسخت ارز ترجیحی چرا پاسخگوی تبعات سنگین اقتصادی که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نیستند؛ چه کسی پاسخگوی حذف نان و پنیر از سفره مردم است.

عسگری افزود: با دلسوزی می‌گویم آیا نیاز به بازنگری جدی در رویکردها، برنامه‌ها و مدیران ارشد دولتی از جمله هیأت وزیران و استانداران نیست، برخی از استانداران عملکرد قابل قبولی ندارند و نیاز به ترازیابی جدی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مردمی سازی واقعی یعنی سهیم کردن مردم در ثروت‌های عمومی، تولید و تجارت و امکان بهره‌برداری از زمین برای تولید، کشاورزی و مسکن، لذا اگر واقعاً درصدد تحول هستیم چرا امکان بهره‌برداری منضبط مردم از زمین را فراهم نمی‌کنیم.

وی گفت: امام حسین (ع) فرمود کار خیری را که زود انجام نداده‌اید را به حساب نیاورید و با امروز و فردا کردن نکوهش را برای خودتان نخرید، لذا امروزه مواجهیم با تعلل‌ها و تأخیرهای فراوان در پاسخگویی به مطالبات فراگیر مردمی هستیم. در قول و قرارهایی که دولت و مجلس با مردم گذاشتند از جمله موارد مهم رتبه‌بندی معلمان است که قانون آن مصوب شده اما در پیچ و خم اداری مانده است؛ نظام عادلانه پرداخت کارکنان دولت و رفع تبعیض‌های ناروا، تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حذف واسطه‌ها، واردات خودرو، ساماندهی وضعیت تولید، کشاورزی، دامداری و امنیت غذایی، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قانون هوای پاک و ... هر کدام زمان موثری دارند که اگر زمان آن بگذرد، شیرینی آن از بین می‌رود.

عسگری افزود: چرا به بحث سرمایه اجتماعی و رضایتمندی و شکاف بین مردم و حاکمیت توجه نمی‌کنید.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha