۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
تحول در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اولویت نرم افزارها و تقویت بانک ارزیابان
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعلام کرد

تحول در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اولویت نرم افزارها و تقویت بانک ارزیابان

­رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: تحول در این مرکز با اولویت نرم افزارها، پایش، ارزیابی و تقویت بانک ارزیابان، سرارزیابان و متخصصان فنی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی استاندارد، محمود هاشمی در جلسه با نمایندگان آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون تاکید کرد: امانتدار اعتباری باشید که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به شما تفویض شده است چرا که مردم با نگاه عمیق از آزمایشگاه‌ها به عنوان شخصیت حقوقی استاندارد یاد می‌کنند.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران پس از استماع پیشنهادات و نقطه نظرات اعضای حاضر در جلسه با اشاره به نقشه راه و برنامه تحولی این مرکز اظهار داشت: این نشست هم اندیشی به منظور آسیب شناسی و ناظر بر حل مشکلات برگزار می‌شود.

وی از بازنگری در شیوه نامه اجرایی این مرکز خبر داد و افزود: تحول مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اولویت نرم افزارها، پایش، ارزیابی و تقویت بانک ارزیابان، سرارزیابان و متخصصان فنی اتفاق خواهد افتاد.

هاشمی با اشاره به رشد قارچ گونه آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون گفت: در راستای ساماندهی و پایش آزمایشگاه‌ها درخواست‌های جدید متناسب با نیاز و ظرفیت‌های استانی پذیرفته می‌شود.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، با بیان اینکه تا مهرماه سال جاری بانک ارزیابان با استفاده از سر ارزیابان مجرب و توان جوانان متخصص و متدین تکمیل می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام مدت زمان ارزیابی برای ارایه گواهینامه به حداقل کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر ارزیابی‌های سرزده و بدون هزینه در راستای رتبه بندی آزمایشگاه‌ها بر اساس کیفیت و مولفه‌های رقابتی، خاطر نشان کرد: بسته به عملکردی که مشاهده شود جایگاه آزمایشگاه‌ها سطح بندی خواهد شد.

هاشمی ضمن تاکید بر نگاه فنی و بازنگری مستمر، گفت: تلاش بر این است که سرارزیابان متخصص، با تجربه و برخوردار از تحصیلات تکمیلی باشند و در کنار شایستگی‌های فنی مجهز به شایستگی‌های رفتاری و اخلاقی باشند که حضورشان نماد یک انسان استانداردی باشد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به گلایه‌های مطرح شده در خصوص صدور مجوز برخی نهادها و سازمان ها، افزود: طبق قانون مرجع صدور تایید صلاحیت ها، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است که این یکپارچگی راهگشا است.

وی اظهارداشت: برای فراهم شدن زیر ساخت عضویت در انجمن‌های بین المللی آزمایشگاهی در راستای درخواست مرکز برای افزایش دامنه پیش بینی می‌شود در آذر ماه سال جاری مورد ارزیابی قرار بگیریم و این فرصت بالقوه برای آزمایشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

سهیلی، معاون تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نیز در این نشست، کمبود منابع انسانی را مانعی در جهت تسریع امور آزمایشگاهی دانست و گفت: امید می‌رود با تقویت این مهم به تحقق اهداف و انجام وظایف سازمانی سرعت ببخشیم.

معاون مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون را بازوان اجرایی سازمان معرفی کرد که نقش بسزایی در ارتقای کیفیت کالا و خدمات مطابق استانداردهای ملی و بین المللی دارند.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha