۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
استفاده از سهام بنیادی در وثیقه گذاری سهام
کارشناس ارشد بازارسرمایه مطرح کرد

استفاده از سهام بنیادی در وثیقه گذاری سهام

کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: در زمان توثیق سهام بهتر است ابتدا سهام شرکت‌های بنیادی که p/e پایینی دارند و میزان ریسک کم‌تر است وثیقه شوند.

به گزارش بازار، حسین محمودی اصل در رابطه با اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر راه‌اندازی سامانه ستاره، اظهار کرد: موضوع توثیق سهام برای تسهیلات بانکی یا سایر موارد دیگر در کشورهای مختلف در حال انجام است؛ به همین خاطر در کشور ما نیز باید این موضوع در بخش‌های مختلف به خصوص در نظام بانکی شکل گیرد.

محمودی اصل گفت: بر این اساس وقتی سهام شرکتی به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود شخص متقاضی می‌تواند بی آنکه سهام خود را بفروشد بر اساس ارزش سهام تسهیلات مورد نیاز را اخذ کند.

این کارشناس بازارسرمایه توضیح داد: اجرای درست وثیقه گذاری می‌تواند دامنه اعتباری و درجه اعتباری برای اشخاصی که به عنوان سهامدار اعم از حقیقی یا حقوقی فعالیت می‌کنند را قائل شود.

محمودی اصل تصریح کرد: به دلیل آنکه بازار سرمایه الکترونیک است و به راحتی می‌توان عملیات بانکی و الکترونیک آن را رصد کرد، بنابراین توثیق سهام به نسبت سایر دارایی‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: توثیق سهام افزون بر ماندگاری سهامداران در بازارسرمایه سبب افزایش ارزش سهم‌های مندرج در بازارسرمایه نیز خواهد شد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه ادامه داد: طبیعتاً بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادها که در بعضی مواقع نیاز به منابع مالی دارند برای تامین آن باید سهام خود در بازار به صورت سهام خرد عرضه کنند، طبیعتاً در چنین شرایط حادی شرکت‌ها به منظور تامین نقدینگی اضطراری، می‌توانند در ازای دریافت تسهیلات سهام خود را نزد بانک وثیقه بگذارند.

محمودی اصل موضوع پرداخت سودشرکت‌های رسوب شده، تسریع در فرآیند سودهای تقسیمی و سایر موارد را از جمله موارد مثبتی دانست که در دوران مدیریت عشقی صورت گرفت، حال امید می‌رود اخذ تسهیلات مالی به واسط توثیق سهام نیز به بهترین نحو اجرایی شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha