۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
افزایش چشمگیر تجارت با عمان؛ در نخستین فصل سال

افزایش چشمگیر تجارت با عمان؛ در نخستین فصل سال

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: خوشبختانه در سه ماه نخست امسال شاهد افزایش استثنایی حجم مبادلات بودیم و صادرات مان با ۱۶۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۳۳۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، محسن ضرابی افزایش حجم مبادلات با عمان را از سال ۱۳۹۲ «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: با این روند انشاء الله امسال حجم مبادلاتمان تا دو میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

ضرابی افزود: روابط اقتصادی مان با عمان از سال ۱۳۹۲ افزایش خیلی خوبی داشته است. در سال ۱۴۰۰ حجم مبادلاتمان به یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رسید که از این میزان ۷۱۶ میلیون دلار سهم صادرات بود. خوشبختانه در سه ماه نخست امسال شاهد افزایش استثنایی حجم مبادلات بودیم و صادراتمان با ۱۶۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۳۱ میلیون دلار رسید. با این روند انشاء الله امسال حجم مبادلاتمان تا دو میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. علت این امر ایجاد زیرساخت‌ها و همکاری‌های خیلی خوبی است که در دولت سیزدهم بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: قبل از کرونا تعداد پروازهای مستقیم مان به ۹ خط هوایی رسیده بود، که بعد از برداشتن محدودیت‌های کرونایی خوشبختانه هر روز دارد بیشتر می‌شود. الان در تهران سه خط هوایی داریم که تقریبا هر روز پرواز دارند. از شیراز و رشت هم پرواز داریم. در استان‌هایی که به طور خاص ظرفیت توریست سلامت دارند، این تعداد خطوط هوایی افزایش پیدا می‌کند. خطوط دریایی مان هم که در صادرات تعیین کننده است، به حمدالله دارد افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه بین بندرعباس و یکی از بنادر اصلی کشور عمان خط مستقیم کشتیرانی وجود دارد و با برقراری خط کشتیرانی کانتینری، صادراتمان افزایش قابل توجهی خواهد داشت. استحضار دارید این خطوط هوایی در تعداد گردشگران به ویژه توریست سلامت تاثیر بسزایی دارد و ان شاء الله شاهد افزایش تعداد توریست‌ها در کشورمان خواهیم بود.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha