۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
لطمه بر بدنه بازار سرمایه با افزایش نرخ بهره بین بانکی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

لطمه بر بدنه بازار سرمایه با افزایش نرخ بهره بین بانکی

خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: با افزایش نرخ بهره بین بانکی به مرور شاهد افزایش رقابت بانک‌ها به منظور جذب سرمایه در شعبات زیرمجموعه خواهیم بود.

به گزارش بازار، محمد خبری‌زاد در خصوص تاثیرات افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازارسرمایه، اظهار کرد: بهره بین بانکی که به واسطه نیاز به تامین نقدینگی بانک‌ها در بازار بین بانکی تعیین می‌شود، در چند روز اخیر به سبب برخی سیاست‌ها در بازار مذکور، روند افزایشی به خود گرفته است.

او گفت: اکنون دولت عرضه پولی خود را در بازار بین بانکی کاهش داده و بانک‌ها به منظور جبران کسری منابع به سمت اخذ وام از یکدیگر با نرخ‌های بالاتر رفته‌اند که چنین مسئله‌ای سبب افزایش نرخ در بازار بین بانکی شده است.

خبری‌زاد بیان کرد: وقتی نرخ سپرده‌های بانکی افزایش یابد، p/e که بازار در نظر داشته به دو صورت یعنی با فرض ثبات نرخ دلار و روند نزولی قیمت جهانی برخی محصولات با کاهش مواجه خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: مطابق یکی از بندهای مندرج در مصوبه ۱۰ بندی، بهره بین بانکی باید روند کاهشی می‌گرفت، در حالی اکنون این حالت اتفاق نیفتاده است.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه در پایان گفت: با اخذ سیاست انقباضی بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره بین بانکی شاهد خروج پول از بازارهای مالی و حرکت به سمت بازارهای موازی، چون ملک، خودرو، طلا، سکه و ... خواهیم بود که این مسئله به مرور می‌تواند زیان قابل توجهی را به نظام بانکی و بازارسرمایه وارد کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha