۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
غنی‌سازی ایران به سطح تسلیحاتی بسیار نزدیک است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

غنی‌سازی ایران به سطح تسلیحاتی بسیار نزدیک است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با ادعای این‌که آژانس نسبت به آن‌چه در برنامه هسته‌ای ایران رخ می‌دهد، دید ندارد، به سوالاتی درباره میزان پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

به گزارش بازار، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که، «مدت‌هاست گفته می‌شود ایران به ساختن یک بمب اتمی نزدیک است، اما واقعا ایران چقدر به این مرحله نزدیک است»، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ وقت چنین ارزیابی‌هایی انجام نداده است. این کار تحلیل‌گران و خبرنگاران است. چیزی که ما گزارش می‌کنیم، فعالیت‌های هسته‌ای این کشور و پیش‌رفت‌ آن‌هاست.

گروسی افزود: همین الان که ما صحبت می‌کنیم، ایران در حال غنی‌سازی هرچه بیشتر اورانیوم در سطحی بسیار بالا از غنی‌سازی ایزوتوپی است. ایران در حال ساختن آخرین نسل سانتریفوژهاست که برای غنی‌سازی این مواد لازم است. بنابراین، چیزی که ما می‌گوییم، شرح بی‌طرفانه وقایع است. باید تاکید کنم که ما اطلاعاتی مبنی بر این که آن‌ها سلاح اتمی می‌سازند، در اختیار نداریم. درعین حال هم کاری که آن‌ها [ایران] انجام می‌دهد، مرتبط است و معمولی و پیش‌پا افتاده نیست. [اقدام ایران] غنی‌سازی در سطح بسیار بالا است که به سطح تسلیحاتی ۹۰ درصدی بسیار نزدیک است.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha