۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
۳۵۸ هزار تن کالا در مازندران صادرات و واردات شد
ناظر گمرکات مازندران:

۳۵۸ هزار تن کالا در مازندران صادرات و واردات شد

نوشهر - ناظرگمرکات مازندران حجم تجارت ناشی از واردات و صادرات کالا را در فروردین ماه امسال ۳۵۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۸۷ هزار تن کالا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یوسفی منش عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گمرک نوشهر با بیان اینکه حجم صادرات کالا در فروردین ماه از گمرکات استان از ۸۷ هزار تن گذشت، افزود: این کالاها که به بیش از ۱۳ کشور جهان از جمله روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و غیره صادر شده بیش از ۱۴ میلیون و ۷۶۹ هزار دلار برای کشور و استان ارزآوری داشته است.

وی فرآورده های لبنی، سیمان، کاغذ، بستنی، شریت های یخ زده و خرما را از جمله اقلام کالاهای صادراتی بیان کرد و گفت: میزان صادرات در سال جاری به رغم شیوع کرونا از نظر وزنی ۲۳ درصد رشد داشته است.

یوسفی منش حجم کالاهای وارداتی شامل جودامی، ذرت دامی، روغن حیمانی، دانه های روغنی و غیره را که از ۱۳ کشور به استان وارد شده است را ۲۷۱ هزار تن به ارزش بیش از ۸۴ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این کالاها به سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد وارد شده است و همچنین ۱۹۲ تن ماشین آلات صنعتی و لوله های فولادی نیز ترانزیت شده است.

ناظر گمرکات مازندران، درآمد تجارت خارجی استان را در سال جاری حدود ۲۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان رشد ۳۸ درصدی نسبت به فروردین سال قبل داشته است و رشد ترانزیت خارجی ۶۷ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۶٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha