۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
گرانی قیمت واکسیناسیون و داروی دام | دولت حمایت نمی کند
دامدار صنعتی گلستان:

گرانی قیمت واکسیناسیون و داروی دام | دولت حمایت نمی کند

گرگان- عابدینی، دامدار گلستانی گفت: قیمت دارو و واکسیناسیون دام ها برای دامداران صنعتی بسیار سنگین است و دولت در این زمینه هیچ گونه حمایتی ندارد.

محسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه با گذشت چندین ماه از حذف ارز و مشکلاتی که افزایش قیمت ها در بخش دامداری به وجود آورده، هنوز اقدامی برای رفع مشکلات دامداران انجام نشده است.

این دامدار صنعتی گلستان افزود: دولت کشتار دام مولد را ممنوع کرده است، اما اگر یک دامدار بتواند هزینه خوراک و نهاده های دام خود را تامین کند چرا به دنبال کشتار دام مولد که باعث رونق دامداری است برود؟

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه حمایتی از دامداران صنعتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در گذشته دام پزشکی بخشی از واکسیانسیون دام ها در زمینه تب برفکی و دیگر موارد را انجام می داد اما سال هاست که در این زمینه هیچ گونه همکاری ندارد.

عابدینی با اشاره به اینکه قیمت دارو بسیار گران است، افزود: متاسفانه نظارتی هم بر این حوزه وجود ندارد و سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان برای واکسیناسیون دام های خود هزینه کردم.

وی با بیان اینکه در حذف ارز قیمتگذاری در زمینه گوشت و شیرخام به ضرر دامدار انجام شده، گفت: متاسفانه کسانی که در شورای قیمتگذاری وجود داشتند نمایندگان دامدار نبودند، چرا که طبق آخرین برآورد، تولید شیر خام بدون احتساب سود دامدار نزدیک به ۱۴ هزار تومان تمام خواهد شد، این در حالی است که در شرایط فعلی شیر خام کیلوی ۱۲ هزار تومان از دامدار خریداری می شود.

این دامدار صنعتی گلستان با تاکید بر این مسئله که اگر دولت از این بخش حمایت نکند، دامداری ها نابود خواهند شد، اظهار کرد: متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام نیز در خرید گوشت بسیار سخت گیرانه عمل می کنند و تنها دام های بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کیلو را از ما خریداری می کنند.

وی افزود: اگر دامدار امکان فروش دام های مولدی که باردار نمی شود را داشته باشد، می تواند برای دام های دیگر، تامین نهاده داشته باشد ولی در شرایط فعلی به دلیل کاهش سرمایه در گردش دامدار امکان خرید نهاده وجود ندارد. اقدامی که باعث کاهش وزن دام می شود که به ضرر دامدار تمام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha