۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به استان‌ها اختصاص می‌یابد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به استان‌ها اختصاص می‌یابد

اردبیل- مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ به استان‌ها پرداخت می‌شود.

سیدصولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بخش عظیمی از این منابع به صورت استانی تامین می شود و قرار است از طریق صندوق کارآفرینی امید و سایر بانک ها منابع تبصره ۱۸ تامین و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال پرداخت این تسهیلات در سطح ملی کارگشا خواهد بود و حداقل تخصیص استانی نیز ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در استان ها با درایت استانداران و تصویب شورای برنامه ریزی استان ها طرح های اشتغال آفرین به ویژه دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرد تا در تحقق شعار سال نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مرتضوی مزایای تبصره ۱۸ را در سال جاری اختصاص مازاد درآمد استان، جذب درآمد حاصل از برداشت مالی و فروش املاک مازاد اعلام و تصریح کرد: همه این منابع با تصمیم شورای برنامه ریزی استان ها به طرح های تولیدی و عمرانی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: با هدف بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به صورت میدانی در بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی سفری به استان اردبیل داشتیم که موفق شدیم از طرح های حوزه راه، بیمارستان، طرح های تولیدی و اقتصادی بازدید کرده و در جلسه بررسی مصوبات سفر موانع پیش رو را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور معدل کار در این استان را قابل قبول خواند و افزود: در سفر رئیس جمهور ۷۸ طرح مصوب شده بود تا در مدت سه سال منابع مورد نیاز آنها تامین شده و اجرایی شود.

مرتضوی اظهار کرد: بخشی از این طرح ها در سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار شد که ما قرار بود سال گذشته براساس تعهدات دولت در سفر استانی ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهیم که این مبلغ به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۳۰ میلیارد تومان بیشتر از تعهدات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از این تعهدات مالی به صورت نقدی پرداخت شده و بخشی نیز در قالب ماده ۵۶، منابع حاصل از مولدسازی و تخصیص قیر رایگان برای طرح های عمرانی اختصاص یافت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در کنار پروژه های زیربنایی در حوزه راه، راه آهن، تجهیز فرودگاه، تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل و توسعه مراکز فرهنگی و آموزشی نیز در سفر رئیس جمهور برای استان اردبیل پیش بینی شده بود که کارها با یک روند مطلوب در حال انجام است.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha