۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
احتمال صعودی شدن مجدد قیمت نفت در بازار| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط خواهند بود؟
تحلیل بازار نفت؛

احتمال صعودی شدن مجدد قیمت نفت در بازار| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط خواهند بود؟

قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته به دلیل نگرانی از رکود، کاهش تقاضا و افزایش نرخ بهره کاهش یافته و با اینحال پیش بینی می شود، قیمت ها بار دیگر صعودی شوند.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته به دلیل نگرانی از رکود، کاهش تقاضا و افزایش نرخ بهره کاهش یافته است. این قیمت روز گذشته به ۹۷.۴۲ دلار کاهش یافت که به میزان قابل توجهی کمتر از بالاترین سطح سال گذشته یعنی بیش از ۱۳۵ دلار محسوب می شود. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز روز دوشنبه با قیمت ۹۳.۳۲ دلار معامله شد که اندکی بالاتر از پایین ترین قیمت این ماه یعنی ۹۲.۵۲ دلار است.

قیمت نفت خام برنت اخیرا با واکنش سرمایه گذاران به دیدار جو بایدن و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی کاهش یافته است. بن سلمان بار دیگر تاکید کرد که عرضه این کشور مطابق با تصمیمات اوپک پلاس خواهد بود.

در عین حال، نگرانی هایی در مورد ظرفیت عربستان سعودی برای افزایش تولید وجود دارد. این کشور حدود ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر می کند که کمتر از ظرفیت بالای ۱۲ میلیون بشکه پالایشگاه های عربستان است. اما تحلیلگران بر این باورند که افزایش تولید تا آن سطح ظرفیت تقریبا غیرممکن است.

قیمت نفت خام نیز به دلیل تمرکز سرمایه گذاران بر کاهش قیمت توسط بانک های مرکزی کلیدی، کاهش یافته است. هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را برای اولین بار طی بیش از ده سال افزایش داد و انتظار می رود فدرال رزرو نیز در این هفته، نرخ بهره بانکی در آمریکا را ۰.۷۵ درصد دیگر افزایش یابد. تحلیلگران بر این باورند که این افزایش ها منجر به خطر رکود خواهد شد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

احتمال صعودی شدن مجدد قیمت نفت در بازار| اهداف بعدی قیمت در کدام نقاط خواهند بود؟

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نفت برنت طی چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته است. نگاه دقیق تر نیز اثبات کننده این موضوع است که نمودار قیمت برنت، یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده که معمولاً یک علامت صعودی است.

قیمت اکنون به زیر خط روند نزولی که با رنگ مشکی نشان داده شده حرکت کرده و همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه کاهش یافته است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت، روند صعودی را از سر بگیرد زیرا الگوی سر و شانه معکوس معمولاً یک علامت صعودی است. اگر این اتفاق بیفتد، مقاومت کلیدی بعدی روی ۱۰۵ دلار خواهد بود. سقوط به زیر سطح حمایت ۹۵ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha