۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
همکاری صاحبان ایده و ابداعات جدید برای افزایش تولیدات کشاورزی همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان اعلام کرد:

همکاری صاحبان ایده و ابداعات جدید برای افزایش تولیدات کشاورزی همدان

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: صاحبان ایده و ابداعات جدید در راستای افزایش تولیدات کشاورزی با درنظر گرفتن حفظ و حراست آب و خاک وارد عمل شوند.

به گزارش بازار؛ رضا بهراملو ظهر با بیان اینکه کشاورزی با روش‌های سنتی پاسخگو نیست، اظهار کرد: به دنبال امنیت غذایی پایدار هستیم به این معنا که ضمن افزایش تولید، آب و خاک حفظ شود.

وی با اینکه تولید طبیعت محور سرلوحه اقدامات قرار گرفته است، افزود: تولید با شاخصه‌های جدید نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط و دور از اقدامات جزیره‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه فراخوانی در راستای ارائه طرح‌های دانش‌بنیان صادر شده به نحوی که تشکلات و بخش خصوصی ورود کنند، یادآور شد: از صاحبان ایده و ابداعات جدید در راستای افزایش تولید همزمان با حفظ و حراست آب و خاک استقبال می‌شود.

وی در ادامه گریزی به چشم‌انداز تولیدات کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴ زد و گفت: ۲۷ درصد افزایش تولیدات کشاورزی در کشور و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در استان هدفگذاری شده که با ورود دانش فنی با کمترین مصرف آب و خاک محقق خواهد شد.

بهراملو با بیان اینکه ۴.۸ میلیون تن میزان تولید محصولات کشاورزی استان است، عنوان کرد: هدفگذاری تولید استان تا پایان دولت سیزدهم ۵.۳ میلیون تن است و با در نظر گرفتن شرایط خشکسالی تنها به روش علمی می‌توان این میزان افزایش را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: آب و غذا وابسته به یکدیگر هستند بنابراین ارتباط تنگاتنگ برای رسیدن به امنیت غذایی الزامی است و می‌توان برنامه‌هایی اعم از مدیریت یکپارچه آب، تولید علمی به عنوان نقشه راه و افزایش تولیدات گلخانه‌ای و دام طیور را مد نظر داشت.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha