۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
محدودیتی برای بیمه عشایری در زنجان برای قالیبافان وجود ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

محدودیتی برای بیمه عشایری در زنجان برای قالیبافان وجود ندارد

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان،گفت: تاکنون در استان زنجان بیش از ۵۰۰ نفر قالی باف برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند و محدودیتی برای این بیمه در استان برای قالی بافان وجود ندارد.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: در استان قالی بافان واقعی بیمه نیستند.

وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون در استان بیش از ۵۰۰ نفر قالی باف برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: محدودیتی برای بیمه عشایری در استان زنجان برای قالی بافان وجود ندارد.

جعفری با بیان اینکه قالی بافان در زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند،گفت: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبال از سوی قالی بافان مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند و باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha