۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان همدان
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد:

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز طی چهار ماهه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش بازار؛ محمدصادق محبی‌نظر از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چهار ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی چهار ماهه ابتدای سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده بود که این عدد در سال‌جاری به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که علت عمده این افزایش تأمین گاز نیروگاه شهید مفتح بوده است.

وی عنوان کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان از ابتدای سال تاکنون ۶۲۷ میلیون متر مکعب گازطبیعی مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۶ میلیون متر مکعب بوده رشد ۱۴.۸ درصدی دارد.

محبی‌نظر با تأکید براینکه نیروگاه شهیدمفتح از اسفند سال گذشته به‌طور کامل گاز سوز شده است، اضافه کرد: نیروگاه برای فصولی که از مازوت استفاده می‌کند باید فیلترهای مازوت را طراحی کند تا از میزان آلودگی‌های زیست محیطی تا حد قابل قبولی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار و ۴۶۴ مترمکعب بر ساعت گاز جایگزین سوخت مایع شده است، یادآور شد: این میزان از مصرف بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری کرده است.

==

کد خبر: ۱۶۴٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha