۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
توضیحات امیرآبادی درباره برداشت ناصحیح از اظهاراتش درباره تورم| کاهش تورم مشروط به تحقق رشد اقتصادی

توضیحات امیرآبادی درباره برداشت ناصحیح از اظهاراتش درباره تورم| کاهش تورم مشروط به تحقق رشد اقتصادی

امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در سخنان خود در دومین نشست شورای تعالی مساجد قم اعلام کردم، کاهش تورم در ماه‌ها و سال‌های آینده مشروط به دستیابی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای در خصوص اظهارات خود در یکی از جلسات مبنی بر اینکه سختی‌ها تا دی ماه ادامه دارد و تورم سال آینده حتی بدون برجام به ۳۰ درصد خواهد رسید، گفت: به موجب پیش‌بینی‌های انجام شده، فشار اقتصادی ناشی از افزایش تورم قرار است با توجه به تحقق رشد ۸ درصدی و دستیابی به آن، در دی ماه سال ۱۴۰۱ متوقف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه دولت تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور را بر دو مبنای برجامی و غیربرجامی برنامه‌ریزی کرده، تصریح کرد: اگر برجام به سرانجام برسد که با توجه به رفع تحریم‌ها، قطعا فروش نفت و تبادلات تجاری با کشورهای دیگر با شرایط بهتری انجام شده و تبادلات مالی با سهولت انجام خواهد شد و در نتیجه رشد ۸ درصدی در اقتصاد محقق می شود.

وی اضافه کرد: سناریو دوم دولت با توجه به عدم دستیابی به برجام به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف غربی تدوین شده است. دولت در این بخش عددی را از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد در نظر گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به موجب پیش بینی تیم اقتصادی دولت در صورت اجرای صحیح هزینه کرد این رقم و دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی، میزان تورم در سال ۱۴۰۲ به حدود ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۳ به ۱۲ درصد خواهد رسید.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: براین اساس اگر رشد ۸ درصدی اقتصادی محقق نشود، کاملا مشخص است که تورم کاهش پیدا نکرده و در حوزه‌های اقتصادی مانند اشتغال و ... مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: بنابراین در سخنان خود در دومین نشست شورای تعالی مساجد قم، به این نکات به طور مشروح اشاره کرده و اعلام کردم، تمام این مسائل و کاهش تورم در ماه‌ها و سال‌های آینده مشروط به دستیابی و تحقق رشد ۸ درصدی خواهد بود، اما متاسفانه برخی رسانه‌ها تنها با برداشت بخشی از مطالب، موضوع را طور دیگری نمایش دادند.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha