۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کمبودی در بازار کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی وجود ندارد
استاندار آذربایجان شرقی:

کمبودی در بازار کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی وجود ندارد

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ گونه کمبودی از بابت کالاهای اساسی در بازار استان وجود ندارد.

به گزارش بازار، عابدین خرم در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه تمامی تولید کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان با تمام توان برای تامین نیاز مردم تلاش می کنند و آذربایجان شرقی جزو معدود استان هایی است که با کمبود کالاهای اساسی مواجه نشده است.

وی در همین حال تاکید کرد: اقدامات نظارتی باید در این خصوص با جدیت و به صورت مستمر ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نباید از نظارت ها کاسته شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و تعزیراتی در تنظیم وضعیت بازار گفت: اقدامات نظارتی و امنیتی موجب شده خروج یا عرضه کالاها در خارج از شبکه برای متخلفان در استان ناممکن شود و این امر تاثیر بسزایی در مقابله با قاچاق کالا فراهم کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی به اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد نانوایی های استان به دستگاه های کارت خوان هوشمند مجهز شده اند و باید دستگاه های متولی ایرادات و اشکالات در حال اجرا را احصا و گزارش دهند.

وی همچنین نظارت بر داروخانه‌ها را در استان ضعیف توصیف و خاطرنشان کرد: دسترسی به دارو در استان مناسب نیست و برخی داروخانه ها اقدام به عرضه آزاد داروها با وجود اینکه در دفترچه بیمه بیمار دارو ثبت شده است می کنند.

خرم درهمین زمینه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و نظارت و بازرسی از داروخانه ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه شش کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای شناسایی و ثبت نام تعداد زیادی از فروشگاه ها و اصناف برای اجرای این طرح انجام شود تا مردم با اجرای آن در صفهای طولانی معطل نشوند.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha