۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
تثبیت نرخ جفت ارز یورو/ دلار در بازار| همه چیز در دستان فدرال رزرو آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

تثبیت نرخ جفت ارز یورو/ دلار در بازار| همه چیز در دستان فدرال رزرو آمریکا

نرخ جفت ارز یورو/دلار آمریکا در مرحله تثبیت قرار داشته و تغییر محسوسی در آن ایجاد نشده که احتمال ادامه این تثبیت قیمت تا روز چهارشنبه زیاد است.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز یورو/دلار آمریکا در مرحله تثبیت قرار داشته و تغییر محسوسی در آن ایجاد نشده است. این جفت در قیمت ۱.۰۲۱۰ معامله می شود که در چند روز گذشته بوده است. نرخ مبادله یورو به دلار همچنان بالاتر از پایین ترین سطح این ماه یعنی ۰.۹۹۵۶ قرار دارد.

در حالی که سرمایه گذاران برای یک هفته نسبتا پر هیاهو منتظر هستند، قیمت جفت ارز EUR/USD در جهت نزولی حرکت کرد. اطلاعات مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا که بر اساس تحقیقات میدانی به دست آمده نیز قرار است روز سه شنبه منتشر شود. با افزایش شدید تورم، تحلیلگران انتظار دارند که اعتماد مصرف کننده در آمریکا برای این ماه به شدت کاهش یابد. از آنجا که مخارج مصرف کننده مهم ترین بخش اقتصاد آمریکا محصوب می شود، اعتماد مصرف کننده داده مهمی در آمارهای اقتصادی به حساب می آید.

رویداد کلیدی بعدی تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را یا ۰.۷۵ درصد یا یک درصد کامل افزایش خواهد داد. این تصمیم یک هفته پس از اولین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا طی ۱۱ سال گذشته اتخاذ خواهد شد.

در نهایت، نرخ EUR/USD به داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نیز واکنش نشان خواهد داد.

پیش بینی نرخ یورو/دلار آمریکا

تثبیت نرخ جفت ارز یورو/ دلار در بازار| همه چیز در دستان فدرال رزرو آمریکا

نمودار دو ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله یورو به دلار طی چند روز گذشته نزولی بوده است. در نتیجه، این جفت در امتداد میانگین متحرک دوره ۲۵ و ۵۰ دوره در حال تثبیت است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در سطح خنثی ۵۰ قرار دارد.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد به تثبیت نرخ خود ادامه خواهد داد. حرکت به بالای سطح ۱.۰۲۷۱ هفته گذشته نشان دهنده وجود خریداران بیشتری در بازار بوده و این در حالیست که افت نرخ به زیر ۱.۰۱۳ امکان حرکت مجدد به سمت برابری را باز می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha