۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

با ثبات دلار و افزایش ادامه دار نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلای جهانی کاهش یافت.

به گزارش بازار، به دنبال افزایش ارزش دلار و پیش بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته که تقاضای شمش را کاهش داد، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت. هر اونس طلا تا ساعت ۴:۴۰ صبح به وقت تهران، با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۲۲.۸۴ دلار رسید، پس از اینکه جمعه به بالاترین مقدار طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۷۱۸.۷۰ دلار در هر اونس رسید. دلار در برابر همتایان خود ۰.۱ درصد افزایش یافت. بانک مرکزی ایالات متحده جلسه دو روزه اش را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند و برای مقابله با تورم رو به رشد، نرخ بهره ۷۵ واحد افزایش می یابد. اگرچه طلا حفاظی در برابر تورم تلقی می شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت که رشد اقتصادی آمریکا در حال کاهش است و خطر رکود اقتصادی را تایید کرد، اما گفت که رکود اجتناب ناپذیر نیست. هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا به همتایان جهانی خود در مقابله با تورم روبه رشد پیوست و نرخ بهره را ۵۰ واحد پایه افزایش داد. کریستین لاگارد در مصاحبه ای، گفت: بانک مرکزی اروپا تا زمانی که تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد، نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد.

هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸.۴۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۶۸.۶۲ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۹۹۹.۹۴ دلار رسید.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha