۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
گریز سرمایه گذار از وضعیت شهرک صنعتی آق قلا | زیرساخت ها وضعیت مناسبی ندارد
مدیرعامل شرکت کیمیا رشد مطرح کرد؛

گریز سرمایه گذار از وضعیت شهرک صنعتی آق قلا | زیرساخت ها وضعیت مناسبی ندارد

گرگان- رحمانی، مدیرعامل شرکت کیمیا رشد از شهرک صنعتی آق قلا به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرک استان یادکرد و گفت: متأسفانه زیرساخت آن وضعیت مناسبی ندارد و منجر به گریز سرمایه‌گذار می‌شود.

حسین رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که با گذشت بیش از سه دهه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی برای شهرک صنعتی آق قلا نشده، اظهار کرد: در حال حاضرنیز به دلیل هزینه‌های بالای مالی کسی حاضر به بهسازی این منطقه نیست.

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد ضمن اعلام این مطلب که شهرک صنعتی رها شده، افزود: با وجودی که شهرک صنعتی آق قلا قدیمی‌ترین شهرک صنعتی استان بوده و بزرگترین واحدهلی تولیدی گلستان در آن مستقر هستند اما متأسفانه زیرساخت آن وضعیت نامناسبی دارد.

وی نبود روشنایی معابر، آسفالت و تصفیه خانه مناسب را از جمله مشکلات شهرک صنعتی آق قلا برشمرد و گفت: پائین بودن ظرفیت برق این شهرک و آلودگی آب آن از دیگر چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی است.

این فعال اقتصادی از حمل تانکر آب به صورت شخصی برای استفاده کارکنانش خبر داد و گفت: این اقدام هزینه‌های تولید را چند برابر می‌کند اما برای حفظ سلامتی پرسنل ناگزیر به این کار هستم.

او از جانمایی نامناسب نخستین شهرک صنعتی استان انتقاد کرد و گفت: قرار گرفتن شهرک در منطقه جغرافیایی نامناسب باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌های آن با بروز بارندگی‌های شدید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد ادامه داد: اگر از ابتدا جانمایی مناسبی برای شهرک صنعتی تعیین می‌شد و زیرساخت، تأسیسات زیربنایی و حامل‌های انرژی آن به درستی انجام می‌شد و در اختیار شرکت عمران قرار می‌گرفت نگهداری و مرمت آن هزینه چندانی برای واحدهای تولیدی نداشت.

او با بیان اینکه منبع درآمد شرکت عمران بسیار ناچیز است، افزود: این منبع درآمد فقط کفاف هزینه پرسنل شهرک و حمل زباله را می‌کند.

رحمانی وجود شرایط نامناسب شهرک صنعتی آق قلا را عامل بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران جدید دانست و افزود: سرمایه‌گذار وقتی وارد شهرک صنعتی می‌شود با مشاهده شرایط نامناسب آسفالت و زیرساخت‌های آن تمایلی به استقرار در این محیط صنعتی ندارد چراکه به مراتب شرایط شهرک صنعتی در استان‌های بزرگ برای چنین سرمایه‌گذارانی فراهم‌تر است.

او در خاتمه یادآور شد: تمام لوله کشی‌های آب باید عوض شود و تصفیه فاضلاب بازسازی نیز نیاز به اصلاحات دارد و تا زمانی که این موارد به درستی اجرا نشود نمی‌توان انتظار بهره‌برداری مناسب از واحدهای تولیدی داشت.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha