۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری ایران به قطر

پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری ایران به قطر

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: با توجه به نتایج مطلوب سفر هیئت تجاری ایران به قطر پیش‌بینی شده صادرات ایران به این کشور تا ۲ سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش یابد

به گزارش بازار، خورشید گزدرازی با اشاره به سفر پنج روزه هیئت تجاری ایران به قطر افزود: افتتاح مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت وزارت صمت، انتصاب رایزن اقتصادی ایران در قطر، بازدید از ظرفیت اقتصادی از جمله منطقه آزاد "حمد" از دیگر دستاوردهای ارزشمند سفر هیئت تجاری کشورمان به مقصد قطر است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر ادامه داد: مشکلات صادرکنندگان ایرانی در بندر «الرویس» قطر نیز بررسی شده است که انتظار می‌رود نصب دستگاه ایکس‌ری در بندر یاد شده به عنوان یکی از مطالبات مهم صادرکنندگان ایرانی محقق شود. استقبال دولت قطر از راه اندازی کشتی مسافری بین بنادر جنوبی ایران و این کشور برای استفاده مسافران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از دیگر دستاوردهای این سفر است که امیدواریم تخصیص سوخت یارانه به کشتی‌های داوطلب این خط هر چه زودتر محقق شود.

وی عنوان کرد: قطر در نیمه دوم سال جاری میزبان بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا است که این ظرفیتی بی نظیر برای توسعه مراودات تجاری با این کشور است. در نوار ساحلی خلیج فارس استان بوشهر و بویژه بندر دیر این استان نزدیک ترین مسافت با کشور قطر دارد که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

تجارت ایران و قطر در زمان حاضر رقمی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha