۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
ارائه زودتر از موعد صورت عملکرد بودجه ۱۴۰۰

ارائه زودتر از موعد صورت عملکرد بودجه ۱۴۰۰

وزارت امور اقتصادی و دارایی، صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را دو ماه زودتر از موعد قانونی به دیوان محاسبات ارائه کرد.

به گزارش بازار، در حالی که وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ موظف بود تا پایان شهریور، صورتحساب عملکرد بودجه را ارائه کند، اما این تکلیف را دو ماه زودتر به انجام رساند.

بر اساس این گزارش، در راستای بند (۹) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در اجرای ماده (۱۰۳) قانون محاسبات عمومی کشور و همچنین به منظور ارتقاء شفافیت و انضباط مالی و نیز سودمندی اطلاعات مالی به هنگام، در تصمیم گیری‌های مالی و اقتصادی، با تلاش و کوشش بی وقفه در خزانه داری کل کشور، پایگاه داده صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بالغ بر دو ماه زودتر از موعد قانونی تهیه و به دیوان محاسبات کشور برای تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ارایه شد.

بند (۹) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر اصلاح و تقویت همه‌جانبه نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی تاکید دارد.

‌ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرده که صورتحساب عملکرد هر سال مالی را حداکثر تا پایان آذر ماه سال بعد طبق تقسیمات و عناوین درآمد و سایر منابع تأمین اعتبار و اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال مربوط تهیه و همراه با صورت گردش نقدی خزانه به طور همزمان یک نسخه به دیوان محاسبات کشور و یک نسخه به هیئت وزیران تسلیم کند.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha