۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
عرضه سنگین دلار در بازار توافقی بدون مشتری ماند

عرضه سنگین دلار در بازار توافقی بدون مشتری ماند

بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالیکه تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ‌ پیش از ظهر امروز در بازار توافقی، بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالیکه تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت و بقیه دلارهای عرضه شده، بدون مشتری ماند.

فعالان بازار می گویند: تقاضا برای دلار طی روزهای اخیر کاهش یافته و دیگر خبری از خرید و فروش های هیجانی در بازار ارز نیست.

در روزهای گذشته، با ایجاد نماد معاملاتی ریال- روبل در بازار متشکل ارزی، امکان تامین ارز روبل در این بازار برای دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه فراهم شده است. در این باره کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان کشور اظهار داشت: با نزدیک شدن به راه اندازی ارزهای متفرقه در بازار متشکل ارزی، پیش بینی می‌شود طبق تجربه معاملات ارز در بازار توافقی، حجم بیشتری از معاملات بین فروشنده و مصرف کنندگان ارز از بازار غیررسمی به سمت بازارهای رسمی تحت نظر بانک‌ مرکزی در چرخه صرافی ها منتقل شود. وی افزود: با اضافه شدن ارزهای دیگر در بازار متشکل ارزی، تمرکز بر روی مصرف دلار کاهش پیدا خواهد کرد و ارزهای متفرقه پرمصرف همانند لیر ترکیه، دینار عراق و درهم‌ امارت به هموطنان ارایه خدمات خواهد شد که می تواند به تعدیل نرخ ارز در بازار کمک کند.

سلطانی زاده در خصوص وضعیت بازار ارز در روزهای ابتدایی مردادماه نیز گفت: خوشبختانه با توجه به ابلاغیه های بانک مرکزی به صرافی ها، شاهد تداوم روند عرضه ارز صادرکنندگان و تامین نیاز ارزی متقاضیان هستیم. به گونه ای که در حال حاضر نرخ دلار توافقی در کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومان در نوسان محدود است و خبری از جهش قیمتی ارز نیست. این در حالی است که فضای معاملات غیررسمی نیز نسبت به گذشته بسیار محدودتر شده و امکان ایجاد نوسان از سوی دلالان وجود ندارد؛ زیرا جهت گیری شاخص ارزی، تحت تاثیر معاملات در شبکه صرافی های مجاز سطح کشور قرار داد. وی تاکید کرد: بازار ارز شرایط آرامی را تجربه می کند و پیش بینی می شود در ادامه این روند با توجه به سیاست های ارزی بانک مرکزی و امکان عرضه اسکناس به شبکه صرافی ها، تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha