۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
اسیدکاری ۴۰۰ حلقه چاه و حفاری ۶۰ حلقه چاه جدید برای نگهداشت توان تولید پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

اسیدکاری ۴۰۰ حلقه چاه و حفاری ۶۰ حلقه چاه جدید برای نگهداشت توان تولید پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اسیدکاری ۴۰۰ حلقه چاه و حفاری ۶۰ حلقه چاه جدید برای نگهداشت توان تولید از میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر، با اشاره به اینکه تعلل در این حوزه، منجر به کاسته شدن رقم قابل توجهی از توان تولیدی گاز کشور می شود، گفت: یکی از محورهای تفاهمنامه اخیر با شرکت گازپروم روسیه در همین ارتباط بود که با احداث ایستگاه های تقویت فشار برای نگهداشت توان تولید و به حداکثر رساندن تولید در این حوزه، همکاری کنیم. وی تصریح کرد: با احداث این ایستگاه ها، بار دیگر تمام فازهای جنوبی متولد می شوند و توان تولیدی از این میدان مشترک، به حداکثر می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طراحی مدل های فشارافزایی، اسیدکاری چاههای موجود و حفاری چاههای جدید در فازهای مختلف پارس جنوبی را اولویت های شرکت ملی نفت ایران در موضوع نگهداشت توان تولید از میدان مشترک پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: هیچ محدودیتی در جهت تامین منابع مالی این موضوع مهم نداریم.

وی ادامه داد: از نظر علم مهندسی مخازن، همزمان با فرآیند تولید، به صورت طبیعی میادین نفتی و گازی دچار افت فشار می شوند که همین موضوع منجر به کاهش تولید می شود و یکی از راه های غلبه بر این پدیده، افزایش توان تولید از روش های چاه محور است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: امروزه یکی از پیچیده ترین طراحی های روز دنیا ایجاد فشار لازم برای توانمند کردن چاهها برای به حداکثر رساندن توان تولید، نصب ایستگاه های فشارافزایی بر روی سکو یا در مجاورت ساحل است که خوشبختانه مطالعات مفهومی برای این منظور انجام شده و در حال حاضر درپی انجام مطالعات پایه برای اجرایی کردن این پروژه مهم هستیم.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha