۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴
رشد برداشت ۹۰ تریلیون فوت مکعبی گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی
با اجرای طرح فشارافزایی محقق شد؛

رشد برداشت ۹۰ تریلیون فوت مکعبی گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

بوشهر- توسلی پور مجری طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی گفت: افزایش برداشت ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز و دو میلیارد بشکه مایعات گازی با اجرا و تکمیل طرح فشارافزایی پارس جنوبی محقق می شود.

محمدمهدی توسلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از سال‌ ها قبل مورد توجه و تاکید قرار دارد و از اسفند ماه سال گذشته، رسما این طرح مهم و کلیدی آغاز به کار کرد.

وی افزود: مطالعات زیادی بر روی نحوه اجرای این طرح انجام شد و چندین میدان گازی مشابه در سطح جهان بررسی شدند که تصمیم گرفتیم این طرح در دریا انجام شود.

مجری طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در فراساحل، اقتصادی تر و صیانتی تر است و علاوه بر آن، آلایندگی زیست محیطی کمتری نیز تولید می کند.

توسلی پور تصریح کرد: جلوگیری از افت فشار و افزایش درآمد ارزی از مهم ترین اهداف اجرای طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی است.

وی اضافه کرد: با مطالعات انجام شده، هفت منطقه در پارس جنوبی برای اجرای طرح فشارافزایی مشخص و اکنون این طرح اجرایی و عملیاتی شده است.

توسلی پور تصریح کرد: به جای استفاده از یک سکوی ۲۰ هزار تنی، این توان را بین دو سکو در هر منطقه تقسیم کردیم تا امکان ساخت و اجرای این طرح از سوی پیمانکاران داخلی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: این طرح با توان شرکت های داخلی اجرایی شده و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد تکمیل این طرح که راهبردی ترین طرح صنعت نفت است باشیم.

مجری طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی ابراز داشت: این طرح با سرمایه‌ گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلاری اجرا خواهد شد که افزایش برداشت ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز و ۲ میلیارد بشکه مایعات گازی و به دنبال آن درآمدزایی ۹۰۰ میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha