۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۲
اوراق سلف، راهکار کاهش رکود بازار مسکن
کارشناس حوزه بورس کالا مطرح کرد

اوراق سلف، راهکار کاهش رکود بازار مسکن

صادقی، کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اوراق سلف مسکن به سبب تعیین نرخ قبل از تحویل، می‌تواند نوسانات بازار مسکن را کنترل و دست سود جویان را ببندد.

به گزارش بازار، امیر صادقی، افزود: اوراق سلف مسکن، اوراقی که از آن به عنوان پیش خرید یا همان پیش فروش یاد می‌شود، به این شکل است که امروز به قیمت کنونی مبلغ کالایی (مسکن) را می‌پردازیم و با دریافت رسید، فروشنده تضمین می‌کند که آن کالا (مسکن) را در یک سر رسید معینی به شما تحویل دهد.

صادقی تصریح کرد: بر اساس گام‌های که برای فرآیند اجرایی شدن یکی از عقود اسلامی در بازار سرمایه طی و شفاف می‌شد، مراحل این اوراق انجام شده و بحث تصویب در کمیته فقهی سازمان بورس نیز به گام‌های نهایی رسیده است.

این کارشناس حوزه بورس کالا ادامه داد: هم اکنون با توجه شرایط تورمی موجود در کشور، شرایط خرید کامل یک مسکن دشوارتر از قبل شده است. اوراق سلف مسکن سبب، خرید قطعه‌های مسکن و افزایش سرمایه گذاری در آن و استفاده از این اوراق در معاملات ثانویه و سود خریداران از نوسانات تورمی می‌شود.

همچنین اوراق سلف مسکن یک نقدینگی مناسب برای سازنده جهت تامین مالی بدون درگیری جهت دریافت وام‌های بانکی خواهد شد.

پیش از این دبیر کمیته فقهی سازمان بورس گفته بود، اوراق سلف مسکن در کمیته فقهی جمع‌بندی شده، اما نهایی شدن سازوکار استفاده از آن در بورس کالا، به تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و بورس کالا بستگی دارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha