۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
سرگردانی توتون کاران از تعرفه خرید تضمینی | قیمتی هنوز اعلام نشده است
توتون کار گلستانی خبرداد؛

سرگردانی توتون کاران از تعرفه خرید تضمینی | قیمتی هنوز اعلام نشده است

گرگان- میر کتولی، توتون کار گلستانی گفت: با توجه به اینکه برداشت توتون از مزارع آغاز شده اما هنوز دخانیات قیمت خرید این محصول را اعلام نکرده و کشاورزان سرگردان و نگران مانده اند.

سید مجتبی میر کتولی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته در جلسه ای شرکت دخانیات به توتون کاران بابت خسارت هایی که به دلیل آفت و خشکسالی به این محصول وارد شد، وعده بسته حمایتی داد تا کشاورزان شرایط کشت این محصول را داشته باشند.

این توتون کار گلستانی افزود: با توجه به وعده های شرکت دخانیات به کشاورزان، قیمت گذاری این محصول باید تا آخر فروردین ماه اعلام می شد که متاسفانه با وجود فرا رسیدن زمان برداشت این محصول، قیمت نهایی خرید توتون هنوز از سوی شرکت دخانیات استان اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه دخانیات به کشاورزان وعده افزایش ۱۰۰درصدی قیمت توتون را داده، گفت: با توجه به اینکه هزینه های کاشت، داشت و برداشت این محصول بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته، امیدواریم قیمتی از سوی این شرکت اعلام شود که توجیه اقتصادی برای کشت این محصول داشته باشد.

میرکتولی یادآور شد: کشت توتون بسیار سخت و زمان بر است و یک کشاورز برای به عمل آوردن این محصول باید تمام سال فعالیت داشته باشد و با توجه به افزایش هزینه ها، کشت این محصول از توجیه اقتصادی برخوردار نیست.

وی افزود: دخانیات در بسته حمایتی خود قول مساعدت برای تامین کود و سم را به کشاورز داده بود که تاکنون تنها سَم را به کشاورز داده خبری از تخصیص و کود نبوده است.

وی با بیان اینکه سمومی که از سوی دخانیات در اختیار کشاورز قرار گرفته از کیفت بالای برخوردار نیست، تاکید کرد: با توجه به اینکه سال گذشته آفت و خشکسالی این محصول را از بین برد امیدواریم نظارت ها تداوم پیدا کند تا با مشکلات سال گذشته مواجه نشویم.

کد خبر: ۱۶۳٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha