۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
تسریع در آبرسانی از تالوار به همدان مطالبه‌ مردمی از رئیس جمهور
یادداشت؛

تسریع در آبرسانی از تالوار به همدان مطالبه‌ مردمی از رئیس جمهور

همدان-«توجه ویژه به حل بحران آب شرب و تسریع در آبرسانی از تالوار به همدان از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان در سفر هیئت دولت به همدان است»این جمله ای از یادداشت پروین قادری دانشمند است که می خوانید.

پروین قادری دانشمند*؛ بازار: دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهوری رو به پایان است و تنها یکی دو استان از جمله همدان باقی مانده اند ضمن اینکه برنامه ریزی و اولویت های دولت برای انجام این سفرها که شامل تمامی استان‌ها می شود براساس مواردی چون سطح برخورداری، مسائل و چالش ها، میزان پروژه ها، نیازهای استانی و آمادگی میزبانی از رئیس جمهور است که باعث شده این سفرها به تناوب انجام شود.

همچنین مهم ترین هدف دولت برای انجام این سفرها رفع مشکلات مردم و تسریع در اجرای برنامه های توسعه است که ذیل آن اهداف ریز و درشت دیگری در نظر گرفته می شود.

طبق گفته مدیریت ارشد استان همدان حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی، نیمه‌تمام و طرح اقتصادی با کار کارشناسی دقیق برای سفر رئیس‌جمهوری به استان همدان پیش‌بینی شده است

طبق گفته مدیریت ارشد استان همدان حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی، نیمه‌تمام و طرح اقتصادی با کار کارشناسی دقیق برای سفر رئیس‌جمهوری به استان همدان پیش‌بینی شده است.

همچنین بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای مجموعه‌های اقتصادی استان همدان در جریان سفر آیت الله رئیسی و اعضای هیئت دولت در نظر گرفته شده است چراکه این سفر فرصتی مغتنم و مهم در راستای رشد و توسعه و رفع مسائل و مشکلات استان به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

اما در میان پروژه ها و طرح های تعریف شده آن دسته از خواسته ها که به حل بحران کم آبی کمک کند اولویت خواهد بود.

بنا به گفته نماینده عالی دولت در استان همدان یکی از دغدغه‌های جدی این استان بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی و همچنین تأمین آب شرب مصرفی است که برهمین اساس یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم در راستای رفع مشکل آب شرب مردم شهر همدان، اجرای طرح آبرسانی بین‌ حوضه‌ای است.

طبق صحبت های استاندار همدان اقدامات و پیگیری‌های مستمری از سمت وزارت نیرو و دستگاه‌های مسئول برای تسریع در اجرای این طرح آبرسانی انجام شده اما توجه بیشتر برای رفع این چالش جدی در استان همدان امری ضروری است.

آبرسانی از تالوار به همدان سال ۸۳ با سفر رهبری به همدان به تصویب رسید و با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در سال ۸۹ این طرح به بهره‌برداری می‌رسید اما این موضوع جدی گرفته نشد تا اینکه طی دو سال اخیر با کاهش بارندگی‌ها و جدی شدن موضوع آب شرب همدان، مجددا انتقال آب از تالوار در کانون توجه قرار گرفت

آبرسانی از تالوار به همدان سال ۸۳ با سفر رهبری به همدان به تصویب رسید و با برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در سال ۸۹ این طرح به بهره‌برداری می‌رسید اما این موضوع جدی گرفته نشد تا اینکه طی دو سال اخیر با کاهش بارندگی‌ها و جدی شدن موضوع آب شرب همدان، مجددا انتقال آب از تالوار در کانون توجه قرار گرفت، اقدامی که باید در دولت‌های قبلی به آن توجه می‌شد.

طرح انتقال آب به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که با اجرای این طرح آب درازمدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح‌آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل‌تپه و شیرین‌سو و ۱۵۹ روستا تامین می‌شود.

همدان امروز با کمبود آب شدید مواجه شده و جزو استان‌های کم آب کشور است بنابراین آبرسانی از این سد بسیار ضروری است و دیگر زمان تعلل گذشته زیرا منابع آبی داخل همدان جوابگوی تامین آب شرب نیست.

در این میان سفر رئیس جمهور به استان همدان که به زودی انجام خواهد شد، آثار و دستاوردهای خاص خود را دارد و انتطار می رود با تلاش و اقدام به موقع مسئولین استان زمینه های بهره مندی از این دستاوردها به گونه‌ای فراهم شود که مردم آثار آن را در حوزه های مختلف مشاهده کنند.

گرچه استان همدان اولویت سفرهای رئیس جمهور نبوده اما در اتخاذ تصمیمات مهم برای توسعه و اختصاص اعتبارات لازم و کافی برای اجرای طرح ها و پروژه های مختلف متناسب با نیازهای بومی و اولویت های استان می تواند در کانون توجه دولت قرار گیرد.

* فعال رسانه ای

کد خبر: ۱۶۳٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      5 0
      مسکن ملی هم در همدان واقعاً گند زده فکری هم به حال مسکن ملی بکنید .
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      طرح ایرانرود زودتر عملیاتی شود تا نسل بعدی از موهبت آن برخوردار شود
    • ناشناس IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      در شهرستان همدان الحاق 680هکتار زمین برای مسکن ملی اصلأ خوب نیست و هیچ تضمینی مبنی بر الحاق 680 هکتار از اراضی شورین وجود ندارد و فقط مردم شهرستان همدان را با کارهای غیر کارشناسی و ناشیانه سرکار گذاشته اند لذت از رئیس جمهور محترم عاجزانه تقاضامندیم فکری به حال مردم مستاجر در شهرستان همدان بکنند و مالکین خدانشناسی هم‌ در استان همدان وجود دارند که خدای خود را به حق نمی شناسند و مسئولین استان همدان هم فقط با شعار دادن و حذف زدن مردم مستاجر و مظلوم و ستمدیده استان و شهرستان همدان را سرکار گذاشته اند آخر کدام دارالمومنین؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟!!!¡!!!!!!!!!
    • یک کردستانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 2
      سد مذکور در استان کردستان واقع شده . علی الرغم کم آبی و نیاز استان متاسفانه حق آبه کردستان با وجود مصوبات متعدد باز هم پرداخت نمی شه و آب این سد سالهاست به استان زنجان داده میشه و الان هم طرح انتقال مابقی آن به همدان در حال اجراست . از دولت درخواست داریم حق آبه شرب وکشاورزی استان کردستان از آب خودش داده بشه .
    • Mohammad IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      5 3
      کشت سیب زمینی وهنداونه با این نیروگاه برق تو همدان که کم آبی داره واقعا جالبه ،بااین همه هزینه باید ازبیجار آب بیاریم
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      پس مسکن ملی چی شد فکر کنم از ملی خارج شد ،دو سال پول بی زبان که الان شده پول تو جیبی ریختیم به حساب دولت محترم کشید بالا ،خبری نیست هیچ خبری نیست
    • رضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      سلام ‌واقعا دروغ به ریس جمهور نگوید بیکاری نبود کارخانه درست حسابی مشکل مرکز جامع سرطان حل کنید هر چند که دیر شد خیر که داشت می ساخت تعطیل کرد رفت
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      همدان متاسفانه تاحالا دلسوز ومدیردرست نداشته وعقب مونده مگرحالا که یک استانداربومی امده که هم ازاده وجانبازوهممدبرمیباشد بلکه این استان رازنده کنه وگرنه تابه حال همه مدیران استان غیربومی وهمدان پلکان تدقی بعضیهابود
    • هادی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      فکری به حال باغ وحش خصوصی علیصدر کنید که حیوانات را با تشنگی و‌گرسنگی آزار میذهند