۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کاهش ۴۰ درصدی تولید عسل بهاره| کام زنبورداران از افزایش هزینه‌های تولید تلخ است
رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی:

کاهش ۴۰ درصدی تولید عسل بهاره| کام زنبورداران از افزایش هزینه‌های تولید تلخ است

بیرجند- رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تولید عسل بهاره در خراسان جنوبی گفت: هزینه های تولید در زنبورداری نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

علیرضا یوسفی فر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه در بهار امسال میزان تولید عسل در خراسان‌جنوبی به شدت کاهش پیدا کرد که موجب ضرر و زیان تولید کنندگان عسل شد.

رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی بیان‌کرد: در بهار گذشته میزان تولید عسل در خراسان جنوبی حدود ۳۵۰ تن بوده است ولی در سال جاری تولید عسل تا به امروز حتی به ۲۰۰ تن نیز نرسید.

یوسفی فر با تأکید بر اینکه این آمار نشان می‌دهد که تولید عسل بهاره حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در خراسان‌جنوبی کاهش داشته است، گفت: گرمی زودرس هوا و گرد و غبار از علل کاهش تولید عسل در خراسان‌جنوبی بوده است.

وی ادامه‌داد: این کاهش تولید بی شک بر قیمت عسل نیز تأثیر گذاشته است به گونه‌ای که زنبورداران معتقدند فروش هر کیلو عسل زرشک و عناب در شرایط فعلی با قیمت ۲۵۰ هزار تومان هم به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی اظهارکرد: قیمت هر کندو از ۸۰۰ تومان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و اگر شکر را برای مصرف زمستانه زنبور کیلویی ۸ هزار تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده است.

یوسفی فر بیان‌کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در این بخش، وقتی در بازار عسل را با کیلویی ۱۲۰ هزار، ۱۵۰ هزار تومان به شما عرضه می‌کنند بی شک نسبت به اصل بودن آن شک کنید.

وی ادامه‌داد: این عسل با قیمت غیر واقعی حتی محصولی نیست که زنبور، شکر مصرف کرده و عسل تولید کند.

فعال حوزه زنبورداری در خراسان جنوبی ادامه‌داد: اینگونه عسل‌های تقلبی در بسیاری از موارد از باقی مانده چغندر قند و ضایعات قنادی‌ها به همراه اسانس عسل تولید می‌شود.

یوسفی فر یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در آینده فعالیت بیشتر در حوزه فرآوری مانند صادرات زهر زنبور عسل که در این زمینه نیز برنامه‌های بسیار خوبی خواهیم داشت.

* حکیمه بهمن زاده

کد خبر: ۱۶۳٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha