۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
اقتصاد نامطلوب صنعت چاپ در ایام کرونا| هزینه بیش از «درآمد» است
مدیر چاپخانه گرگان مطرح کرد؛

اقتصاد نامطلوب صنعت چاپ در ایام کرونا| هزینه بیش از «درآمد» است

گرگان- بارچیان، مدیر چاپخانه گرگان با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت چاپ از زمان شیوع کرونا، گفت: با توجه به افزایش قیمت ها و نابسامانی بازار، هم اکنون هزینه های کارگاه ۳۰ درصد بیشتر از درآمد است.

حامد بارچیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت چاپ هم همانند سایر صنایع در دوران شیوع کرونا متحمل ضرر شد هرچند برخی از همکاران ما در این حوزه با تغییر رویه توانستند سود خوبی در این ایام به دست آوردند.

مدیر چاپخانه گرگان افزود: به طور مثال یکی از چاپخانه های استان با تغییر روش کار خود و تولید ماسک توانست در ایام کرونا نیاز بازار را تامین کرده و در این راستا کارگاه خود را توسعه بخشد.

بارچیان با بیان اینکه کرونا موجب تعدیل نیرو در چاپخانه گرگان نشده است، گفت: تا به امروز بیش از ۳۰۰ نیرو در این چاپخانه مشغول به کار شده اند و به جز موارد معدودی در شرایط خاص هیچگونه تعدیل نیرو در این کارگاه انجام نشده است.

وی افزود: اگرچه در این ایام ضررهای مالی فراوانی را محتمل شدیم اما همیشه معتقد بودیم که کارکنان چاپخانه همانند یک خانواده هستند و در شرایط سخت آن ها را تنها نگذاشتیم.

مدیر چاپخانه گرگان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت در ایام کرونا گفت: تسهیلاتی از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به برخی از نیروهای انتشاراتی چاپخانه تعلق یافت که هم اکنون در حال اقساط بازپرداخت آن هستیم.

بارچیان با اشاره به رکود بازار در ایام پساکرونا تصریح کرد: ما با تغییر روند کاری توانستیم تا حدودی جلوی این رکود را بگیریم.

مدیر چاپخانه گرگان گفت: با توجه به افزایش قیمت ها و نابسامانی بازار، هم اکنون هزینه های کارگاه ۳۰ درصد بیشتر از درآمد ما است و با ایجاد تغییراتی در نحوه ارائه خدمات سعی در کنترل این وضعیت داریم.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha