۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
خرید گندم تعاون روستایی همدان از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت
مدیر سازمان تعاون روستایی همدان:

خرید گندم تعاون روستایی همدان از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت

همدان - مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی به بیش از ۱۰۲ هزار تن رسید.

به گزارش بازار؛ مجید مسلمی راد عنوان کرد: میزان کل خرید تضمینی گندم در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی استان همدان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ۹۴ هزار تن بوده است که امسال تا کنون بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان همدان خریداری شده است.

وی ادامه داد: دلیل افزایش میزان خرید با توجه به وقوع حشکسالی و کاهش میزان تولید گندم رغبت بیشتر کشاورزان به تحویل گندم به دلیل افزایش نرخ خرید تضمینی بوده است.

مسلمی راد افزود: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در همدان هرکیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بود که دولت یک هزار تومان نیز به کشاورزان تشویقی پرداخت خواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی در زمان حاضر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان با نرخ تضمینی هر کیلو پنج هزار تومان خریداری شد که حدود ۵۰ درصد آن توسط شبکه تعاون روستایی و به صورت مویرگی از کشاورزان در دورترین نقاط استان خریداری شده است.

مسلمی راد گفت: پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم امسال به ۲۴۰ هزار تن برسد که از این‌میزان ۵۰ درصد توسط شبکه تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha