۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
۲۵ هزار تن کاغذ از مازندران به عراق صادر می‌شود
در گفتگو با بازار؛

۲۵ هزار تن کاغذ از مازندران به عراق صادر می‌شود

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به صادرات محصولات استان گفت: ۲۵ هزار تن کاغذ به عراق صادر می شود.

امید نیک نژاد در حاشیه آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۳۰ هزار تن کاغذ کتب درسی در این کارخانه تولید خواهد شد، افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۸۰ هزار تن بوده که سال قبل از زیان دهی خارج شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۱۲ هزار تن انواع کاغذ در کارخانه تولید شده است، حمایت دولت را در ارتقای وضعیت کارخانه موثر دانست و گفت: سال قبل پنج میلیارد تومان به درآمد شرکت افزوده شده است.

نیک نژاد میزان تولید سه ماه پایانی سال قبل را حدود ۳۰ هزار تن و رشد ۲۱ درصدی اعلام کرد و گفت: در گذشته واردات برای عده ای نفع داشت و دست به این کار می زدند در حالی اکنون صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه صاردات ۲۵ هزار تن محصولات به ارزش ۱۲ میلیون یورو به عراق در دستور کار قرار دارد، میزان تولید در سال جاری را بیش از ۹ هزار تن طی سه ماه ذکر کرد و گفت: با حمایت دولت برای تامین کاغذ کشور آمادگی داریم تا شش تا هفت هزار تومان زیر قیمت بازار عرضه کنیم.


کد خبر: ۱۶۳٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha