۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
مجلس درپی اصلاحات قانونی بورس
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

مجلس درپی اصلاحات قانونی بورس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: معضلات بورسی، ریشه در خارج از بازار سرمایه دارد و تحت تاثیر حوزه سیاسی، برجام، روابط دیپلماتیک، سود بین بانکی و... می باشد.

به گزارش بازار، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات اخیر مجلس در زمینه رفعِ ایرادات و اشکالات در حوزه بورس گفت: قوانین دیگری نیز در نظر داریم تا اشکالات حل و فصل شود.

وی به قانون مربوط به تامین مالیِ زیر ساخت ها اشاره کرد و افزود: نشست هایی نیز با متولیان حوزه اقتصاد صورت گرفته و قصد داریم ایرادات و اشکالات بورس را بر طرف کنیم.

به گفته قادری معضلات بورسی، ریشه در خارجِ بازار سرمایه دارد و تحت تاثیر حوزه سیاسی، برجام، روابط دیپلماتیک، سود بین بانکی و... می باشد.

وی همچنین تاکید کرد که وضع مالیات بر سپرده های اشخاص حقوقی بر روندهای بورس اثر می گذارد ولی این تصور که اعداد بورس به نرخ قبلی باز گردد، در کوتاه مدت برآورده نمی شود.

قادری با اشاره به ورود تقاضاهای هیجانی که زمینه تشکیل حباب بورس را فراهم کردند، افزود: انتظارات موجود، خیلی با واقعیت ها همخوانی ندارد ولی ایراداتی که بر بازار تاثیر سو می گذارد، قابل اصلاح است.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha