۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
اصلاح نرخ جفت ارز دلار استرالیا/ین ژاپن در بازار| احتمال صعود زیاد است
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح نرخ جفت ارز دلار استرالیا/ین ژاپن در بازار| احتمال صعود زیاد است

جفت ارز دلار استرالیا/ ین ژاپن با حرکتی اصلاحی مواجه شد و با اینحال، احتمال از سرگیری یک حرکت صعودی طی روزهای آتی بسیار زیاد است.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار استرالیا/ین ژاپن (AUD/JPY) از روز گذشته شرایط مناسبی برای آن دسته از معامله گران فارکس که به دنبال کسب سود از افت ارزش ین در بازار هستند ایجاد کرده است. ین در طول هفته گذشته کاملا تحت فشار قرار داشت؛ اما نگرانی ها در مورد وضعیت خیزش مجدد کرونا در چین، ارزهای مرتبط با کالا را تحت فشار قرار داده و منجر به عقب نشینی فشارها شد.

برای دلار استرالیا، به نظر می رسد نرخ برابری با ین در نقطه مقاومت ۹۵.۷۶۴ متوقف شده است. کندل نزولی روز جمعه که افت ۶۹ پیپ را نشان می دهد، احساس ضعیف بازار برای جفت ارز AUD/JPY را تایید می کند.

این حرکت یک کاهش اصلاحی محسوب شده و این فرصت را به جفت ارز مذکور خواهد داد تا روند صعودی را از سر بگیرد. با این حال،چنین حرکتی به عبور نرخ از مقاومت مهم یاد شده بستگی داشته در صورت وقوع؛ دستیابی به بالاترین نرخ ۶ هفته اخیر در ۹۶.۹۶۵ پیش بینی می شود.

پیش بینی نرخ AUD/JPY

اصلاح نرخ جفت ارز دلار استرالیا/ین ژاپن در بازار| احتمال صعود زیاد است

حرکت شکست از الگوی پرچم صعودی در نمودار روزانه با مقاومت در نرخ ۹۵.۷۶۴ (بالاترین نرخ قبلی در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲) مواجه شده است. رد شدن حرکت صعودی شکل گرفته اخیر از این مقاومت منجر به عقب نشینی اصلاحی شده که حمایتی مهم را نقطه ۹۴.۰۰۲ (کمترین سطح ۶ ژوئن و ۱۹ جولای) ایجاد کرده است.

گاوها باید به اجبار از این ناحیه جهش کرده و این مقاومت را بشکنند تا بتوانند در نهایت، ۹۶.۹۶۵ را به عنوان هدف بعدی خود در دسترس قرار دهند.

از طرف دیگر، خرس‌ها در صورت شکست نرخ ۹۴.۰۰۲ اقبال خوبی برای خرید پیدا خواهند کرد. این حرکت نزولی، کاهش به سطح حمایت ۹۰.۸۸۰ (کمترین سطح ۱ آوریل ۲۰۲۲) را هدف قرار می دهد که البته پیش از آن، یک حمایت دیگر در نقطه ۹۲.۰۰ قرار داشته که در حقیقت، حمایت روانی این جفت ارز به حساب می آید.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha