۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
آمادگی ۸۰ واحد بسته‌بندی خرما با ظرفیت ۹۰ هزار تن برای برداشت محصول در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آمادگی ۸۰ واحد بسته‌بندی خرما با ظرفیت ۹۰ هزار تن برای برداشت محصول در استان بوشهر

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از آمادگی ۸۰ واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما با ظرفیت ۹۰ هزار تن برای برداشت خرما و رطب در استان بوشهر خبر داد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تولید مواد غذایی از قبیل گندم و خرما و گوجه فرنگی و سبزیجات و ...از ماموریت‌های حوزه جهاد کشاورزی استان بوشهر است و در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: در یکسال اخیر بالغ بر یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید و برداشت و به بازار مصرف ارسال شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: خرما یک محصول استراتژیک برای استان است و از هفته گذشته برداشت رطب از دشتستان آغاز شده و شهریور ماه نیز برداشت خرما را خواهیم داشت.

منفرد تصریح کرد: پیش بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن خارک‌و رطب و خرما خواهیم داشت که حدود ۱۲۵ هزار تن خرما و ۴۵ هزار تن خارک و رطب است.

وی یادآور شد: توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و تجهیز سردخانه‌های خرما در استان یک‌اولویت است و جهاد کشاورزی اهتمام جدی در این مسیر دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اکنون ۸۰ واحد بسته‌بندی و فرآوری خرما در استان بوشهر فعال است و ۹۰ هزار تن از خرما و رطب استان را پوشش می‌دهد و برای افزایش واحدهای بسته‌بندی خرما نهایت تلاش خود را خواهیم داشت.

منفرد اضافه کرد: کاهش ضایعات محصول و جلوگیری از فاسد شدن رطب و خرما و همچنین استقبال بیشتر کشورهای هدف از بسته‌بندی با کیفیت، از مزایای صنایع بسته‌بندی خرماست و توسعه این صنعت نقش اساسی در بهبود وضعیت معیشتی نخلداران خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha