۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
 قطع مازوت سوزی از نیروگاه شازند | آلودگی هوای اراک دغدغه مهم مردم
استاندار مرکزی تاکید کرد؛

قطع مازوت سوزی از نیروگاه شازند | آلودگی هوای اراک دغدغه مهم مردم

اراک- استاندار مرکزی، گفت: نیاز است که قطع مازوت سوزی از نیروگاه شازند محقق و هفت میلیون مترمکعب گاز طبیعی به این نیروگاه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرزاد مخلص الائمه غروب جمعه در شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس جمهور و تنی چند از اعضای هیئت وزیران به میزبانی استانداری ضمن اشاره به برخی مشکلات موجود در استان، تاکید کرد: آلودگی نیروگاه شازند برای مردم اراک به یک دغدغه مهم بدل شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است که قطع مازوت سوزی از نیروگاه شازند محقق و هفت میلیون مترمکعب گاز طبیعی به این نیروگاه اختصاص یابد، افزود: با این کار می توانیم تامین برق را از دیگر منابع صورت دهیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مصرف گاز نیز در نیروگاه شازند آلایندگی دارد، ابراز کرد: موقعیت این نیروگاه به گونه‌ای جانمایی شده که باد تمام آلایندگی را به سمت اراک می آورد و این برای مردم مشکلاتی را پدید آورده است و با استفاده از گاز می توانیم حداقل آلایندگی را کمتر کنیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه دود مازوت گلوی مردم استان مرکزی را گرفته است، گفت: این استان کم کم به پایتخت سرطان کشور بدل می شود لذا باید چاره ای برای این امر اندیشید.

وی در دیگر بخش سخنان خود به اقدامات دولت سیزدهم در استان مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه نهضت ملی مسکن، این استان در زمره پیشگامان کشور محسوب شده و هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در این استان اجرا می شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در محلات آغاز شده است، گفت: فاز اول این نیروگاه شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

مخلص الائمه بیان کرد: دولت برای بلند مدت تولید ۱۰ هزار مگاوات را در دستور کار دارد که چهار هزا مگاوات در گام اول برای سال جاری هدفگذاری شده که ۷۰۰ مگاوات آن سهم استان مرکزی است که قابلیت افزایش به هزار مگاوات در همین دوره اول را دارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 0
      دولت دودمازوت به خورد مردم بینوا میده که گاز صادر کنه ظالمانه است