۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم ایجاد می کرد | دولت به دنبال احیای جهاد سازندگی
رئیسی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم ایجاد می کرد | دولت به دنبال احیای جهاد سازندگی

اراک - رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تورم ایجاد می کرد، گفت: دولت اصلاح اقتصادی را در دستور کار خود قرار دارد و تلاش داشت استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی به میزبانی سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری با بیان اینکه دولت سیزدهم برای اصلاح مسائلی مانند ارز ترجیحی دست به اصلاح ساختاری اقتصادی زد، تاکید کرد: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به اعتقاد بسیاری کارشناسان تورم زا بود.

وی با بیان اینکه باید تورم را مهار و کنترل کنیم در غیر این صورت مشکلات جدی برای کشور ایجاد می شود و برای این کار تلاش صورت می گیرد، افزود: تمام اقدامات دولت از سال قبل تاکنون در این راستا بوده که استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد و ما برای حفظ پایه پولی کشور نیز تلاش کنیم.

رئیس کابینه سیزدهم با بیان اینکه یکی دیگر از تاکیدات دولت در زمینه اقتصاد، اجرای قانون بازنشستگان است که اعتقاد داریم امری ضروری و قطعی محسوب می شود، گفت: دولت در اجرای طرح حقوق بازنشستگان تردیدی ندارد.

رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تمام تصمیمات خود را موظف می داند به بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی توجه داشته باشد، گفت: این قشر سال ها برای کشور خدمت کرده و امروز در دورانی هستند که نیاز به حمایت دارند و دولت نیز در اجرای قانون، نسبت به حمایت از این قشر اهتمام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که دولت به دنبال آن بود، احیای جهاد سازندگی است، گفت: بررسی های بسیاری برای این موضوع صورت گرفت و مشخص شد به دلیل وسعت کار، ساز و کاری برای همکاری، هدایت و هماهنگی نیاز است لذا شورای عالی جهاد سازندگی شکل گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: روز گذشته اولین نشست شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد و اقدامات لازم برای هماهنگی کار گروه‌های جهادی در کشور توسط دولت دنبال می شود ما معتقد هستیم که گروه های جهادی در سراسر کشور به صورت آتش به اختیار فعال هستند و اگرچه جهاد سازندگی و کشاورزی ادغام شدند اما روحیه جهادی در کشور حفظ شد.

رئیسی در ادامه به مقوله آلودگی کارخانه ها و واحد های صنعتی نیز اشاره کرد و بیان داشت: قانون اساسی به صراحت اعلام می کند برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نباید محیط زیست متحمل ضرر شود.

وی با بیان اینکه نصب فیلترها هر قدر هم که هزینه داشته باشد، برای واحد های تولیدی الزامی است، گفت: بیمار کردن مردم به دلیل آلودگی ظلم است از سوی دیگر باید گفت مسئله آلودگی هوا در اراک یکی از نگرانی های مردم محسوب می شود و اعتقاد ما بر این است که باید این نگرانی رفع شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha