۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین افتتاح شد
در حاشیه سفر رئیسی؛

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین افتتاح شد

خمین - بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰مگاوات پنل خورشیدی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی پیش از ظهر جمعه در ادامه سفر هیئت دولت به استان مرکزی، وارد شهرستان خمین، زادگاه امام خمینی(ره) شد و در مراسم افتتاح بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور حضور یافت.

شرکت مانا انرژی پاک تولیدکننده پنل های انرژی خورشیدی با همت متخصصان داخلی و با فناوری دانش بنیان نسبت به تولید پنل های خورشیدی مبادرت خواهد ورزید.

استاندار مرکزی در مراسم افتتاح این کارخانه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت مانا انرژی پاک در واقع مدیریت کارخانه تولید سیلیکون ویفری پنل های خورشیدی را بر عهده دارد و بزرگترین تولیدکننده این نوع پنل ها در کشور محسوب می شود.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه این کارخانه در زیربنایی بیشتر از ۶۵ هزار متر مربع و ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی در سال ۹۸ راه اندازی شده است، گفت: این شرکت می کوشد تا نسبت به رفع نیاز کشور به خصوص در شرایط تحریم فعالانه عمل کند.

وی افزود: مانا انرژی پاک در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی (مزرعه خورشیدی) کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ مگاوات برق در شهرستان محلات استان مرکزی است.

به گزارش بازار، رئیسی قبل از این نیز از دو کارخانه آذرآب و هپکو بازدید کرده بود. وی قرار است لحظاتی دیگر در جمع مردم خمین سخنرانی کند.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha