۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
 ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان محلات در نظر گرفته شد
وزیر جهاد کشاورزی:

۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان محلات در نظر گرفته شد

محلات - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه ای و ارتقای کیفی تولیدات اولویت وزارت خانه است، گفت: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهره برداران بخش کشاورزی محلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد ساداتی نژاد پیش از ظهر جمعه در حاشیه سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی و در بازدید از پروژه های گلخانه کشاورزی محلات، از تخصیص اعتبارات برای توسعه کشت گلخانه ای و کم آب بر در کشور و استان مرکزی خبر داد و ابراز کرد: ارتقای کیفی تولیدات اولویت وزارت جهاد است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و ارتقای بهره وری بخش کشاورزی و دامداری محلات، در اختیار گذاشته می شود، افزود: این تسهیلات صرف حمایت از زیرساخت‌های گلخانه‌ای، توسعه کشت کم آب بر، آبیاری نوین، مرمت قنوات در کنار موضوعاتی مانند حمایت از بخش تولیدات شیلات، عشایر، تکمیل چرخه اسناد اراضی کشاورزی و ... خواهد شد.

تسهیلات برای بهره برداران در نظر گرفته شده است
وزیر جهاد گفت: علاوه بر این اعتبارات سه هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات به بهره برداران محلاتی در بخش های مختلف مرتبط با جهاد کشاورزی اعطا خواهد شد، گفت: اشتغال در زمینه کشاورزی و دامپروری محور این تسهیلات است.

دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و ارتقای بهره وری بخش کشاورزی و دامداری محلات، در اختیار گذاشته می شود

ساداتی نژاد با بیان اینکه دولت حامی تولید است، تاکید کرد: ایجاد شهرک و همچنین زیرساخت هایی مانند دهکده گل و گیاه یکی از ظرفیت های تولید و اشتغال در کشور و به خصوص محلات استان مرکزی است که مدیران استانی و محلی نیز پیگیر این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه تلاش های خوبی از سوی مسئولان استان مرکزی برای تکمیل زنجیره بخش علمی و زیرساختی حوزه تولیدات کشاورزی در محلات صورت گرفته که می بایست تداوم داشته باشد، گفت: گل و گیاهان دارویی دو ظرفیت و مزیت اصلی اقتصادی و تولیدی در محلات محسوب می شود که باید بر روی آن سرمایه گذاری ویژه کرد.

تلاش دولت برای ارتقای تولیدات کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تقویت ظرفیت های صادراتی در محلات استان مرکزی، گفت: برپایی نمایشگاه و توسعه پایانه صادراتی زمینه صادرات هر چه بیشتر گل و گیاه به کشورهای دیگر از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کشاورزان و بهره برداران استان مرکزی با وجود کمبود آب توانسته اند با کشت گونه‌های مقاوم گیاهی و با نیاز آبی اندک، سازگاری با شرایط استان خود را در دستور کار قرار دهند که این مدل خوبی برای دیگر مناطق نیز محسوب می شود.

وی افزود: دولت تلاش می کند در این سفر استانی به خصوص افزایش بهره‌وری آب در منطقه و توسعه گلخانه و استفاده از الگوی کشت مناسب را مد نظر قرار دهد.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha