۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
رئیس جمهور از شرکت صنایع آذرآب اراک بازدید کرد
لحظاتی قبل؛

رئیس جمهور از شرکت صنایع آذرآب اراک بازدید کرد

اراک - رئیس جمهور ایران اسلامی در بدو آغاز سفر استانی به مرکزی، از شرکت صنایع آذرآب اراک تولید کننده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی صبح آدینه و پس از ورود به فرودگاه اراک و استقبال رسمی از سوی مسئولان به بازدید از شرکت صنایع آذرآب اراک تولید کننده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی پرداخت.

رئیس جمهور در این بازدید در جریان مسائل مرتبط با تولیدات این شرکت قرار گرفت و دستورات لازم را نیز برای تسهیل در امر تولید صادر کرد.

این شرکت که در زمره پیش رو ترین شرکت های ساخت نیروگاه های برق و تجهیزات پالایشگاهی در خاورمیانه نیز محسوب می شود، یکی از صنایع شاخص استان مرکزی است که امروز میزبان رئیس دولت سیزدهم بود.

استاندار مرکزی در حاشیه دیدار رئیس جمهور از مجموعه آذر آب اراک و در توضیحاتی با بیان اینکه این شرکت در واقع در ابتدای دهه ۶۰ خورشیدی برای تامین نیاز کشور در زمینه طراحی و مهندسی سیستم های سوخت ایجاد شد، گفت: انتقال فناوری پایه ای در این شرکت از ژاپن صورت گرفت و به مرور در کشورمان توسعه یافت

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه طراحی و مهندسی و سپس ساخت سیستم های نیروگاهی و همچنین نصب و راه اندازی بویلرهای گردش طبیعی و ‌سوخت گاز، گازوئیل و مازوت از جمله مهمترین کار ویژه ها و ماموریت های شرکت آذرآب اراک محسوب می شود.

وی افزود: از مهمترین زمینه های تأمین‌ تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز در کشور است که این شرکت در دوران تحریم ها توانست به توان متخصصان جوان داخلی خود خدمات ارزنده را به کشور ارائه کند.

استاندار مرکزی همچنین با بیان اینکه این شرکت سازنده بخش های مختلف کارخانجات سیمان نیز محسوب می شود، گفت: نقش آذرآب در تولید کشور بی بدیل است.

به گزارش بازار، سامانه اطلاع رسانی صمت مرکزی درباره آذرآب آورده است: این شرکت در ابتدا کار خود را با ساخت بویلرهای پکیج با ظرفیت ۲۰ تا ۲۰۰ تن بخار در ساعت آغاز کرد بویلرهای صنعتی با ظرفیت ۵۰ تا ۳۵۰ تن بخار در ساعت در این شرکت با توان مهندسان و متخصصان ایرانی و با تکیه بر دانش ساخته می شود همچنین شرکت آرذآب طبق اعلام سازمان صمت مرکزی، توان ساخت بویلرهای نیروگاهی با ظرفیت ۳۹۰ تا دو هزار و ۲۰۰ تن بخار در ساعت را دار.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha