۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
اولویت دولت احیای تولید است | تثبیت یک هزار شغل در استان سمنان
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

اولویت دولت احیای تولید است | تثبیت یک هزار شغل در استان سمنان

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه نگاه دولت تثبیت اشتغال و احیای واحد های تولیدی مشکل‌دار و راکد است، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توانسته در استان ۴۰ واحد راکد را به تولید بازگرداند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در هشت ماه اخیر شاهد هستیم که ۴۰ واحد تولیدی راکد و کاملاً تعطیل در بخش صنعتی به تولید بازگشتند، ابراز کرد: نگاه دولت تثبیت اشتغال و احیای تولید است و در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دانش بنیان ها ضرورت اصلی ما است، تاکید کرد: ارتقای بهره وری و کاهش هزینه تولید از جمله مزیت های این شرکت ها است.

اولویت ها در زمینه اشتغال
استاندار سمنان با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته اشتغال زایی بیش از یک هزار نفر در استان سمنان تثبیت شد، تاکید کرد: اشتغال در زمره اولویت های ما در بحث احیای واحد های راکد است تا بتوانیم دغدغه های موجود در زمینه اشتغال را پوشش دهیم.

هاشمی با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود، تثبیت اشتغال واحد های راکد و در نهایت ایجاد شغل جدید سه اولویت استانداری است، گفت: طی یک ماه اخیر شاهد بودیم که بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت و این نمونه ای از تلاش های موفق صورت گرفته در استان است.

طی هشت ماه گذشته اشتغالزایی بالغ بر یک هزار نفر در استان سمنان تثبیت شد

وی با بیان اینکه هدفگذاری دولت ادامه بازگشت واحد های تولیدی راکد به چرخه اقتصادی استان سمنان است، افزود: در این زمینه از ظرفیت های دانش بنیان ها نیز استفاده می شود.

مشکلات واحد های تولیدی
استاندار سمنان با بیان اینکه نقدینگی، بدهی بانکی، مشکلات مدیریتی، ضعف در اداره ساز و کارها، نداشتن نیروی فنی مناسب، فقدان بازار، فرسودگی قطعات و لوازم تولیدی، مسائل مالیاتی و ... از جمله مهمترین عواملی است که واحد های تولیدی استان را به رکود کشانده است.

هاشمی با بیان اینکه اجازه تعطیلی واحدی را نخواهیم داد، گفت: کارگروه های رونق تولید به صورت مرتب در استان برگزار و مشکلات و موانع پیش پای تولید، رصد می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذارن نیز در دستور کار دولت در استان سمنان قرار دارد، بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار در استان از یک سو و تراکم مراکز صنعتی و ... در استانهای همجوار تهران ، استان سمنان می تواند مکانی مناسب بمنظور سرمایه گذاری خارجی در ایران باشد.‌

بازگشت کاشی سمند بعد از ۱۳ سال
به گزارش بازار، اشاره استاندار سمنان به کارخانه کاشی سمند سمنان است که سال ها تعطیل بود. روابط عمومی صمت استان سمنان درباره این کارخانه اعلام کرد: بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

اجازه تعطیلی واحدی را نخواهیم داد

این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت در سال های سابق متوقف شد و با پیگیری های به عمل آمده مدیر عامل سابق به علت ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم توانایی اداره این شرکت را نداشت که با فراخوانی های قانونی درنتیجه سرمایه گذار جدید ورود پیدا کرد .

گفتنی است احیای ۶۴ واحد تولیدی راکد دیگر در دستور کار دولت در استان سمنان است هر چند برآورد دقیقی از میزان اشتغال این واحد ها وجود ندارد اما حدوداً دو هزار شغل به بازگشت این طرح ها به تولید، تثبیت می شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جواد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      خخخخ نگو خدایی خندم میگیره