۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
 ۶۵ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان اردبیلی توزیع شد
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل:

۶۵ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان اردبیلی توزیع شد

اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل گفت: در راستای رفع نیاز رانندگان برای خدمات رسانی بهتر به مردم، ۶۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه ای در بین رانندگان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل، علی رحمتی با اشاره به برگزاری ۲۴۳ همایش آموزشی برای ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده ای توسط کارشناسان ایمنی راهداری  اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ تا به امروز ۹ هزار و ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی به همراه شبرنگ و کپسول آتش نشانی به‌صورت رایگان بین کابران آسیب پذیر جاده ای اعم از موتورسواران، عابرین پیاده، ادوات کشاورزی و مدارس حاشیه راه ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها بیش از هزار و۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با استفاده از رنگ سرد و گرم توسط راهداران خط کشی شده تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷۱هزار متر طول شیار لرزاننده به‌صورت طولی و عرضی در جاده های استان اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل مجهز شدن ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی را خاطرنشان کرد و گفت: در مدت یاد شده راهداران سخت کوش، ۷۳ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۰۸هزار متر طول درزگیری در راه‌ها انجام داده اند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر اردبیل اظهار کرد: در راستای رفع نیاز رانندگان برای خدمات رسانی بهتر به مردم، ۶۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه ای در بین رانندگان استان در سال ۹۸ توزیع شد.

 رحمتی تصریح کرد: در مدت یاد شده با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان ۷۱۸ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی، توقف و قلع وقمع شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش مهمی دارد، تصریح کرد: سال گذشته بیش از پنج هزار و ۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی و الزامی راه‌ها نصب، مونتاژ و اصلاح شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی جاده ها ۶۶ دستگاه تردد شمار برخط، ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۰ دوربین کنترل سرعت جاده ای در محورهای استان نصب شده است.

رحمتی اظهار کرد: خوشبختانه در ۱۱ ماهه سال گذشته با تدابیر در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها، استان اردبیل رتبه اول کشوری در کاهش تصادفات برون شهری را کسب کرد.

کد خبر: ۱۶٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha