۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
افزایش راندمان تولید گندم به ۷ تن در هر هکتار در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد؛

افزایش راندمان تولید گندم به ۷ تن در هر هکتار در کشت و صنعت مغان

اردبیل - مدیرعامل کشت و صنعت مغان گفت: در سال زارعی جاری شاهد افزایش راندمان تولید در گندم به ۷ تن در هر هکتار بودیم.

به گزارش بازار، اسدالله محسن زاده در جشن شکرگزاری افزایش بی سابقه راندمان تولید محصولات زراعی گندم، جو، کلزا در سال زراعی جاری در کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: عواملی همچون تامین به موقع نهاده ها و اجرای تصمیمات سازنده در افزایش راندمان تولید محصولات موثر است.

وی همدلی و همراهی پرسنل کشت و صنعت را در افزایش راندمان تولید موثر دانست و خاطرنشان کرد: فنی ترین و کاری ترین نیروها در این بنگاه اقتصادی فعال بوده و در تمام برهه ها نهایت کوشش را به خرج داده اند.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان بیان کرد: در برخی از مزارع بالای ۱۱ تن در هر هکتار و در اراضی زهدار حدود ۳ تن در هر هکتار گندم برداشت شده است که متوسط راندمان گندم تولیدی در سال زراعی جاری بیش از ۷ تن در هر هکتار بوده است.

محسن زاده با اشاره به اینکه افزایش راندمان تولید با بهره گیری از روش های نوین کشاورزی، آبیاری و تغذیه زراعی انجام شده است، گفت: این روند در کشت پائیزه نیز ادامه خواهد یافت و در صورت تامین به موقع آب به رکورد بیشتری نیز دست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی و اقتدار غذایی تامین کننده امنیت اجتماعی است که در اجرای برنامه های تولیدی و توسعه ای شرکت مسئولان شهرستان پارس آباد با درک حساسیت بالای تولید محصولات کشاورزی و غذایی همواره در کنار شرکت بوده اند.

کشت و صنعت مغان مجری سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است
عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان نیز در این مراسم اظهار کرد: این بنگاه اقتصادی بزرگترین واحد کشت و صنعت در کشور بوده و نقش اساسی در اشتغال منطقه دارد.

حسن نظیفی بیان کرد: کشت و صنعت مغان مجری سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و افزایش راندمان روی داده تنها در بخش زراعت نبوده و در سایر زمینه ها از جمله افزایش شیر خام تولیدی از ۲۶ کیلوگرم به ۳۲ کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا و افزایش حدود ۳ هزار راسی تعداد دام ها نیز شاهد اتفاقات مثبتی بوده ایم ...

وی افزود: علاوه بر کارهای عمرانی در امورات مختلف شرکت برای اجرای برنامه های جدید تولیدی برنامه ریزی شده است که در حال حاضر ۳۰۰ کندو زنبور عسل در مجتمع باغات مستقر شده و پرورش ماهیان خاویاری و پرورش شاه میگو از جمله برنامه هایی است که بعد از اتمام فاز مطالعاتی به مورد اجرا گذاشته خواهد شد

کد خبر: ۱۶۳٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha