۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
وزارت کشور پیگیر رفع مشکل خدمات بانکی برای اتباع خارجی

وزارت کشور پیگیر رفع مشکل خدمات بانکی برای اتباع خارجی

سخنگوی وزارت کشور گفت این وزارتخانه، موضوع حل مشکل خدمات بانکی برای اتباع خارجی را مجدانه پیگیری می کند.

به گزارش بازار، افشار دارابی سخنگوی وزارت کشور گفت: وزارت کشور، موضوع حل مشکل خدمات بانکی برای اتباع خارجی را مجدانه پیگیری می کند. با گذشت بیست روز از بروز مشکل خدمات بانکی برای اتباع خارجی، همچنان محدودیت‌ها وجود دارد، نهم تیر ماه، بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای، برای خدمات بانکی اتباع خارجی محدودیت‌هایی را به صورت موقت ایجاد کرد، اما بانک مرکزی درباره علت این محدودیت‌ها و زمان پایان آن تاکنون پاسخی ارائه نکرده است.

دارابی سخنگوی وزارت کشور درباره علت محدودیت ایجاد شده برای اتباع خارجی گفت: این محدودیت ها بر اساس تصمیماتی بود که در بانک مرکزی گرفته شده است و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود. با این وجود وزارت کشور به محض اطلاع از این اتفاق، موضوع را مجدانه پیگیری کرد در همین هفته طی نامه‌ای رسمی به بانک مرکزی خواستار رفع مشکل رخ داده شده و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، موضوع را پیگیری خواهد کرد. وی افزود: امیدوارم مسئولان محترم بانک مرکزی تسریع کنند که هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که اتباع برای حل این مشکل باید چه اقدامی انجام دهند گفت: نیاز به اقدام خاصی از طرف اتباع نیست بلکه این مشکلی است که توسط بانک مرکزی باید برطرف شود. وزارت کشور در این هفته مجدانه از بانک مرکزی پیگیری کرد، ولی تا این لحظه منجر به نتیجه نشده، امیدواریم که هر چه زودتر با تدبیری که در بانک مرکزی انجام می‌دهند این مشکل برطرف شود.

وی در خصوص زمان برخورداری اتباع غیرمجازی که در طرح سرشماری شرکت کرده اند از خدمات بانکی گفت: یک سری مراحل اداری و بحث احراز هویت دارد که باید انجام شود، یعنی مشکلی برای استفاده این افراد نیست، مشکل در حال حاضر این موضوعی است که پیش آمده که انتظار داریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha