۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
تعیین تکلیف سهام ایران خودرو در بانک پارسیان
بازار خبر داد؛

تعیین تکلیف سهام ایران خودرو در بانک پارسیان

ایران خودرو ۳۲ درصد از سهام پارسیان را دارد، اما فروش این سهام باید بعد از جلب رأی موافقت سهامداران و بانک مرکزی باشد و از طرف دیگر شرکتی از گروه ایران خودرو به بانک پارسیان واگذار نخواهد شد.

بازار؛ گروه بورس: سرمایه گذاری گروه ایران خودرو در بانک پارسیان ۳۲ درصد سهام دارد و طبق قانون این میزان باید ۱۰ درصد باشد، اما در این خصوص خودرو محدودیتی نداشته و به یکی از سهامداران عمده بانک پارسیان بدل شده است.

در حال حاضر بورس اصلاحی ادامه دار داشته و قیمت همه نمادها افت زیادی داشته، از این رو ایران‌خودرو که به دنبال فروش سهام خود در بانک پارسیان هست خواستار فروش دارایی خود در بانک پارسیان بر اساس قیمت گذاری روز است، هرچند ایران خودرو قابلیت فروش سهام پارسیان را دارد اما این موضوع باید با رأی موافقت سهامداران و بانک مرکزی رخ خواهد داد، از طرف دیگر شرکتی از گروه ایران خودرو به بانک پارسیان واگذار نخواهد شد.

براساس مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ گروه مالی پارسیان، پیرو تصمیمات مبنی بر تقسیم مبلغ ۷۵۰میلیارد تومان (به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال) سود بین سهامداران و با عنایت به اینکه ۹۹.۹۹ درصد از سهام گروه مالی پارسیان متعلق به بانک پارسیان است، مبلغ ۷۴۹میلیارد تومان درآمد حاصل از سود سهام در دفاتر بانک پارسیان شناسایی شده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha